همشهری آنلاین: وزارت خارجه سوریه با انتقاد شدید از بان‌کی‌مون اعلام کرد که او از منشور سازمان ملل منحرف شده است. این موضع‌گیری سوریه در واکنش به اظهارات بان‌کی‌مون در مجمع عمومی سازمان ملل بوده که مدعی شد، دولت سوریه تعداد زیادی از غیرنظامیان را کشته است.

دمشق: سوری‌ها نیازی به نصیحت‌های بان کی مون ندارند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است که آنچه که در سخنرانی بان کی مون،‌ دبیرکل سازمان ملل در روز سه شنبه درباره سوریه مطرح شد کاملا برخلاف احکام منشور سازمان مللی بود که بایستی دبیرکل سازمان ملل به آن احکام احترام بگذارد.

به موجب این بیانیه، سازمان ملل در زمان بان کی مون از نقش و جایگاه خود در ایجاد راه‌حل‌های عادلانه برای مشکلات بین‌المللی منحرف شده و در طول مدت دبیرکلی بان کی مون هیچ مشکلی از مشکلات بین‌المللی حل نشد بلکه اتهام‌زنی‌ها و فریاد اعتراض ملت‌های مظلوم به نقش سازمان ملل که جانبدار کشورهای قدرت‌طلب و سلطه جو است، افزایش یافت به طوریکه در سراسر جهان اعتراض‌ها نسبت به نقش سازمان ملل و بان کی مون بلند شده است.

وزارت خارجه سوریه افزود:‌ ملت سوریه که بیش از پنج سال است با تروریسم می‌جنگد صاحب اختیار است و درباره آینده خود، خودش تصمیم‌ می‌گیرد و نیازی به نصیحت‌های بان کی مون ندارد که درباره پس گرفتن گزارشی که عربستان را در زمینه کشتار غیرنظامیان در یمن محکوم کرد، رسوایی به بار آورد و مقابل پول سکوت کرد.

بان کی مون روز سه‌شنبه در سخنرانی خود در جلسه افتتاحییه مجمع عمومی سازمان ملل با حمله به دولت سوریه مدعی شد، درگیری سوریه درگیری است که بیشترین قربانیان غیرنظامی را به جا گذاشته و موجب بزرگترین بی‌ثباتی شده است.

بان کی مون ادعا کرد، بیشترین شمار کشته‌های غیرنظامی در سوریه توسط دولت سوریه انجام شده که در مناطق مسکونی بشکه‌های منفجره را استفاده و بسیاری از زندانیان را به طور برنامه ریزی شده شکنجه کرده است!

وی حمله به کاروان‌ امدادرسان سازمان ملل، هلال احمر سوریه و صلیب سرخ جهانی در حلب در روز دوشنبه را اقدامی ترجیحا عمدی و وحشیانه خواند.

اما سازمان ملل روز سه شنبه فورا اعلام کرد، این کاروان در سوریه مورد حملاتی زمینی قرار گرفته و حمله هوایی به آن نشده است.

کد خبر 347068

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha