سه‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: ارتش سوریه با مقصر دانستن گروه‌های شورشی در خلال آتش‌بس یک هفته‌ای به دلیل نقض موافقتنامه آتش‌بس از اتمام آتش‌بس خبر داد.

syria

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک هفته پس از شروع آتش‌بسی که شامگاه عید قربان شروع شده بود و پس از حملات چندجانبه به ارتش سوریه که آمریکایی‌ها را هم در کنار تروریست‌ها قرار داد، ارتش سوریه از پایان یافتن آتش‌بس خبر داد.

این بیانیه یک ساعت پیش از اتمام زمان اجرای آتش‌بس یک هفته‌ای صادر شد.

ارتش سوریه، گروه‌های تروریستی حاضر در این کشور را به دلیل نقض مکرر آتش‌بس، مقصر عدم تمدید آتش‌بس دانسته است.

در خلال این آتش‌بس یک هفته‌ای، علاوه بر ادامه حملات گروه‌های تروریستی به مواضع ارتش سوریه، جنگنده‌های آمریکایی هم یک بار مواضع ارتش را در «دیرالزور» مورد هدف قرار دادند؛ گروه‌های تروریستی می‌گفتند که در میان خودشان اختلاف دارند و همگی به آتش‌بس پایبند نیستند. آمریکایی‌ها هم گفتند که ارتشی‌ها را با داعشی‌ها اشتباه گرفته‌اند و متأسف‌اند؛ 80 سرباز ارتش سوریه زیر موشک‌های F-16 رگبار مسلسل سنگین A-10 آمریکا کشته شدند.

آمریکا و روسیه توافق کرده بودند در صورت موفقیت تجربه آتش‌بس یک هفته‌ای و عملی شدن برخی شروط دیگر، برای حمله مشترک به مواضع گروه‌های تروریستی، با روس‌ها هماهنگی کنند؛ در آن زمان، نیروی هوایی ارتش سوریه هم میبایست در برخی مناطق تعیین‌شده، زمین‌گیر می‌شد.

کد خبر 346890

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha