همشهری‌آنلاین: دیمیتری مدودوف، نخست‌ وزیر روسیه از پیروزی حزب حاکم این کشور در انتخابات پارلمانی خبر داد.

 دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه که رهبری حزب حاکم «روسیه متحد» را نیز بر عهده دارد، اعلام کرد این حزب در انتخابات پیروز شده است.

مدودف در جمع فعالان این حزب گفت: مایلم از تمامی هم‌میهنان خود که پای صندوق‌های رأی آمده و قدرت رأی و توان مدنی خود را به نمایش گذاشتند، قدردانی کنم.

نخست‌وزیر روسیه همچنین از حمایت مردم کشورش از حزب حاكم در انتخابات اخیر نیز قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،مدودف گفت: اکنون می‌توان با اطمینان گفت که حزب ما پیروز شده است.

نظرسنجی از رأی‌دهندگان در مراکز اخذ رأی حاکی از آن است که حزب روسیه متحد که مورد حمایت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور است در انتخابات پارلمانی به فاصله زیاد پیشتاز است.

بر اساس نظرسنجی‌ها این حزب بیش از ۴۴ درصد آرا را به دست آورده است. حزب ملی گرای ال‌دی‌پی‌آر و حزب کمونیست هر کدام با ۱۴ تا ۱۶ درصد آرا دوم و سوم هستند.

همچنین به نظر می رسد که احزاب لیبرال مخالف از مرز ۵ درصد که برای ارائه لیست نمایندگی حزبی لازم است نگذشته‌اند؛ هرچند آن‌ها می‌توانند به عنوان نمایندگان منفرد کرسی کسب کنند.

نظرسنجی "وی‌تی‌اس‌آی‌اوام" حزب روسیه متحد به رهبری مدودف را با ۴۴.۵ درصد آرا و "بنیاد افکار عمومی" مجموع آرای این حزب را با بیش از ۴۸.۷ درصد آرا پیشتاز نشان می‌دهد.

شمارش رسمی 20 درصد از آرا هم فاصله زیاد این حزب از سایرین را نشان می‌دهد.

اين رأی‌گیری برای تعیین تکلیف ۴۵۰ کرسی دومای روسیه انجام شد و انتظار می‌رفت که این مجلس سفلی همچنان در کنترل احزاب حامی ولادیمیر پوتین قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مجلس فدرال روسیه متشکل از دوما (مجلس سفلی) و شورای فدراسیون (مجلس علیا) است و هر دو آنها در مسکو قرار دارند.

دولت مسکو تلاش دارد تا بر خلاف دوره پیشین که نتایج انتخابات با اعتراض‌هاي گسترده مردمی همراه شد، این بار بسیار شفاف‌تر عمل کند.

کد خبر 346841

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha