مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت : تاکنون ۳۱ هزار و ۹۵۰ بیمار مبتلا به ایدز در کشور شناسایی شده‌اند.

ایدز

به گزارش ایرنا، محمدمهدی گویا سه‌شنبه(23 شهريور) در حاشیه نشست تخصصی بیماری‌های منتقله از آب و غذا در ساری در گفت‌وگو با خبرنگاران آمار تقریبی بیماران ایدزی در کشور را حدود 80 هزار نفر برآورد کرد.

وی اضافه کرد : وزارت بهداشت و درمان به دنبال شناسایی حداقل 90 درصد از بیماران ایدزی کشور تا سال 1399 شمسی ( 2020میلادی) است و کار خود را برای شناسایی این بیماران شروع کرده است.

به گفته وی این وزارتخانه متعهد شد تا سال 2020 میلادی 90 درصد از بیماران مبتلا به ایدز را تحت درمان قرار دهد که به نظر می‌رسد به دلیل تن ندادن این بیماران به مراکز درمانی این تعهد به سختی عملیاتی شود.

گویا، آشکار شدن رفتارهای پرخطراین بیماران نزد خانواده و جامعه را علت اصلی فرار این گروه از بیماران از مراکز درمانی برای کنترل بیماری دانست.

وی آموزش به خانواده‌ها و افراد در معرض خطر را یکی از راهکارهای اصلی برای کنترل این بیماری در کشوراعلام کرد.

دکتر گویا اضافه کرد: وزارت بهداشت و درمان برای اجرای دقیق برنامه خود برای پیشگیری و کنترل بیماری ایدز نیاز به حمایت تمام مردم و مسئولان از جمله رسانه‌ها برای اطلاع رسانی دقیق دارد.

وی مهمترین دغدغه وزارت بهداشت در بخش بیماری ایدز را شناسایی مادران باردار و کودکان در معرض خطر اعلام کرد.

این مسئول در وزارت بهداشت و درمان گفت که این وزارتخانه از دو سال قبل طرح شناسایی مادران باردار و کودکان در معرض خطر را در مناطق آلوده شروع کرد.

کد خبر 346269

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha