همشهری آنلاین: صبح سه شنبه، ۲۳ شهریور (۱۳ سپتامبر)، دو فروند هواپیمای بمب افکن آمریکایی از نوع B-۱b Lancer که قادر به حمل بمب‌ اتمی هستند بر فراز خاک کره جنوبی به پرواز در آمدند و هدف از این اقدام ابراز همبستگی آمریکا با کره جنوبی و آمادگی جهت دفاع از امنیت این کشور عنوان شده است.

پرواز بمب افکن‌های آمریکا بر فراز کره جنوبی برای تهدید پیونگ یانگ

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اوضاع شبه جزیره کره همچنان پرتنش است بطوریکه سئول روز گذشته از تصمیم کره شمالی برای انجام آزمایش جدید اتمی خبر داد و امروز سه شنبه دو فروند بمب افکن B۱ آمریکایی بر فراز کره جنوبی به پرواز در آمدند.

بنابر گزارش ها دو بمب افکن راهبردی آمریکا در ارتفاعی کم بر فراز پایگاه هوایی اوسان کره جنوبی که در ۷۷ کیلومتری منطقه مرزی با کره شمالی قرار دارد به پرواز درآمده اند.

با وجود پرواز این بمب افکن ها، «سانگ کیم» فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی از آمادگی واشنگتن برای مذاکرات سازنده با کره شمالی خبر داد.

کره شمالی روز جمعه ۱۹ شهریور از انجام بزرگترین آزمایش اتمی خود خبر داد و همین امر موجب تشدید تنش ها در شبه جزیره کره شد.

بي بي سي نيز در گزارشي در اين زمينه اعلام كرد: صبح سه شنبه، ۲۳ شهریور (۱۳ سپتامبر)، دو فروند هواپیمای بمب افکن آمریکایی از نوع B-1b Lancer که قادر به حمل بمب‌ اتمی هستند بر فراز خاک کره جنوبی به پرواز در آمدند و هدف از این اقدام ابراز همبستگی آمریکا با کره جنوبی و آمادگی جهت دفاع از امنیت این کشور عنوان شده است.

به گزارش رسانه‌های کره جنوبی، بمب‌افکن‌های آمریکایی از پایگاه هوایی آن کشور در جزیره گوام به پرواز درآمدند و با همراهی چند فروند جنگنده نیروی هوایی کره جنوبی و آمریکا بر فراز پایگاه هوایی اوسان، واقع در ٧٧ کیلومتری جنوبی خط غیرنظامی حایل بین دو کره پرواز کردند.

خبرگزاری کره شمالی گفته است که خشم عمومی مردم این کشور علیه اعزام بمب افکن به کره جنوبی "به مرحله انفجار رسیده است."

این خبرگزاری، که نظرات حکومت کره شمالی را منعکس می‌کند، در تفسیری در این مورد نوشت: "هیچگونه تحریم، اقدام تحریک آمیز یا فشار نمی‌تواند موقعیت ما به عنوان یک کشور اتمی را از میان ببرد و تحریکات شیطانی نظامی و سیاسی تنها می‌تواند به سیلابی از حملات اتمی لجام گسیخته منجر شود که نابودی نهایی را در پی خواهد آورد."

همزمان با پرواز هواپیماهای آمریکایی بر فراز کره جنوبی، کیم سونگ، نماینده ویژه ایالات متحده در امور کره شمالی، از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا به شدیدترین وجه نسبت به ادامه برنامه هسته‌ای کره شمالی واکنش نشان دهد.

نماینده ویژه آمریکا پس از گفتگو با نماینده ویژه کره جنوبی در امور کره شمالی گفت: "هدف ما کسب فوری سختگیرانه‌ترین قطعنامه شورای امنیت شامل تحریم‌های جدید علیه کره شمالی است."

وی افزود که ایالات متحده به منظور مسدود کردن هرگونه راه گریز کره شمالی از تحریم‌های کنونی به رایزنی با چین خواهد پرداخت. چین حامی دپیلماتیک اصلی کره شمالی محسوب می‌شود اما این کشور نیز از قطعنامه تشدید تحریم‌ها که در ماه مارس به تصویب شورای امنیت رسید حمایت کرد.

کد خبر 346268

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha