همشهری آنلاین: کره شمالی روز چهارشنبه هشدار داد که چنانچه نشانه ای دال بر آمادگی آمریکا و کره جنوبی برای حمله پیشدستانه مشاهده کند، بی درنگ به سئول پایتخت کره جنوبی و کاخ ریاست جمهوری این کشور حمله ور خواهد شد.

پیونگ یانگ، کره جنوبی را تهدید به حمله کرد

به گزارش ایرنا، کره شمالی تصریح کرده است که برای عقیم کردن اقدامات و برنامه های تجاوزکاران در حال تقویت قابلیت های تسلیحاتی هسته ای خود از لحاظ کیفی و کمی است.

تکرار حمله دوباره به کره جنوبی توسط پیونگ یانگ باعث شد تا رسانه های کره شمالی نیز به این موضوع توجه نشان دهند و روزنامه رودونگ سینمون ارگان حزب کارگر کره شمالی در گزارشی در این باره نوشت: توصیه می کنیم این دو کشور تهدیدها و هشدارهای ما را جدی گرفته و فکر نکنند پیونگ یانگ لاف زنی می کند.

نشریه ادامه می دهد: ما در شرایطی که احساس خطر کنیم و مشاهداتی درباره حمله پیشدستانه داشته باشیم پایتخت کره جنوبی را به آتش خواهیم کشید و علاوه بر هدف قرار دادن واحدهای نظامی آمریکا و پایگاه هایشان در منطقه آسیا و اقیانوس آرام، هرج و مرجی بی سابقه در منطقه به راه خواهد افتاد.

این چندمین بار در چند هفته گذشته است که کره شمالی به آمریکا توصیه می کند در اندیشه حمله اتمی به این کشور نباشد در غیر این صورت پیامدهای سختی برای آن کشور و کره جنوبی خواهد داشت.

در همین حال خبرگزاری کره شمالی در بیانیه ای آورده است که اگر امروز به سلاح هسته ای دست نیافته بودیم قربانی حملات دشمن اصلی مان آمریکا شده بودیم.

این بیانیه تاکید می کند که «پارک گئون هی» رئیس جمهوری کره جنوبی اگر فکر می کند در صورت راه اندازی جنگ اتمی جان بدر خواهد برد، سخت در اشتباه است و برای این کارش بهای سنگینی خواهد پرداخت.

از سوی دیگر تارنمای یوری مینزو کره شمالی هم امروز بار دیگر تبلیغات ویدیویی را منتشر کرد که نشان می دهد نیروهای نظامی این کشور در فضای مجازی کاخ سفید آمریکا و چونگ وانگ دائه (کاخ آبی) ریاست جمهوری کره جنوبی را هدف قرار داده اند.

کره شمالی در سال جاری میلادی دو بار آزمایش اتمی انجام داده و افزوده است که برای برخورد با آمریکا بارها قوای هسته ای نظامی خود را تقویت کرده است تا واشنگتن جرات حمله به این کشور را نداشته باشد.

جنگ لفظی میان آمریکا و کره جنوبی با کره شمالی در روزهای اخیر و بخصوص پس از آزمایش اتمی ماه گذشته این کشور شدت گرفته است.

کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد که کره شمالی با آزمایش های اتمی و موشکی بالستیک به بزرگترین چالش پیش روی منع تکثیر تسلیحات کشتار جمعی در دنیا تبدیل شده است.

کد خبر 349994

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha