همشهری آنلاین: رییس سازمان حفظ نباتات کشور از پایان عملیات یک هفته‌ای مبارزه با ملخ آسیایی در ۶ هزار هکتار از زمین‌های تالاب هامون در شهرستان هیرمند خبر داد و گفت: همچنان برای کنترل این آفت در منطقه در حال آماده‌باش به سر می‌بریم.

مبارزه با ملخ آسیایی در ۶ هزار هکتار از تالاب هامون پایان یافت

به گزارش ايرنا، "محمدعلی باغستانی میبدی" ديروز گفت: در این عملیات با همکاری دستگاه‌های ذیربط و کارشناسان سازمان حفظ نباتات، ادوات و تجهیزات سمپاشی از تهران و استان به شکل گسترده استفاده شد.

وی گفت: همچنان گروهی از کارشناسان در منطقه باقی می‌مانند تا در صورت هجوم دوباره ملخ از افغانستان بتوانند این افت را در همان آغاز کنترل کنند.

وی اضافه کرد: طبق برآوردهای نخستین سطح عملیات نزدیک به پنج هزار هکتار پیش‌بینی شده بود.

باغستانی میبدی یادآوری کرد: شنبه دو هفته گذشته در نخستین گزارش از شهرستان هیرمند استان سیستان و بلوچستان، هجوم گسترده ملخ آسیایی از مرزهای افغانستان به ایران اعلام شد که پس از آن گروهی کارشناس برای برآورد وضعیت به منطقه اعزام شدند و مشخص شد نزدیک به پنج هزار هکتار از تالاب هامون و مراتع اطراف آن به این آفت آلوده شده‌اند.

این مسئول دهم شهریورماه اعلام کرد: ملخ آسیایی به دلیل خشکسالی‌های پی در پی افغانستان و وضعیت پوشش گیاهی مناسب در هامون برای نخستین بار به ایران وارد شده است.

طبق اين گزارش، سالیانه 100 هزار تا 250 هزار هکتار زیر پوشش عملیات مبارزه با ملخ قرار می‌گیرد که امسال تاکنون در 80 هزار تا 90 هزار هکتار عملیات مبارزه انجام گرفته است.

ملخ بالدار مهاجر آسیایی- آفریقایی از خانواده ملخ‌های جهنده صدادار است که در گروه‌های بزرگ زندگی می‌کند.

کد خبر 346088

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha