همشهری آنلاین: فرماندار شهرستان مرزی هیرمند در شمال استان سیستان و بلوچستان گفت: ۶ هزار هکتار از مراتع تالاب بین‌المللی هامون در هفت روز فعالیت نیروهای سمپاش به صورت کامل از آفت ملخ آسیایی پاکسازی شد.

تالاب بین‌المللی هامون از ملخ‌های آسیایی پاکسازی شد

به گزارش ايرنا، محمدعلی پیری روز سه‌شنبه گفت: 6 هزار هکتار از مراتع و زمین‌های بستر تالاب بین‌المللی هامون گرفتار هجوم ملخ‌های آسیایی شده بود که به طور کامل پاکسازی شد اما گروه‌های سمپاشی هنوز در این تالاب حضور دارند تا در صورت مشاهده ملخ اقدامات لازم را انجام دهند.

وی تصریح کرد: سمی که برای از بین بردن ملخ‌ها بکار رفته فقط بر روی ملخ ها تاثیرگذار بوده و هیچ آسیب و زیانی به سایر موجودات و پرندگان تالاب وارد نشده است.

وی ادامه داد: عملیات مبارزه با آفت ملخ آسیایی با همت سازمان حفظ نباتات کشور، سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، فرمانداری و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان هیرمند انجام شده است.

فرماندار شهرستان هیرمند گفت: تلاش شبانه‌روزی اکیپ‌های سمپاشی موفقیت‌آمیز بوده به طوری که هیچ ملخی وارد مزارع و شهرهای منطقه سیستان نشده است.

پیری اظهار داشت: این ملخ‌ها از حدود سه هفته پیش از سمت شمال شرقی سیستان و بلوچستان مرز ایران و افغانستان وارد بخش پوزک تالاب بین‌المللی هامون در این شهرستان شده بودند.

شهرستان هیرمند واقع در 240 کیلومتری شمال زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و هم مرز با کشور افغانستان است.

کد خبر 346378

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha