یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴
۰ نفر

پگاه شفتی > آرام و بی سر و صدا در آسمان بالای سرمان حرکت می‌کنند. روزبه‌روز کاراتر و پیشرفته‌‌تر می‌شوند. پرنده‌ی هدایت‌پذیر از راه دور، یا همان پهپادها، خیلی زودتر از آن‌چه فکرش را بکنیم در حال تسخیر آسمان‌ها هستند.

دوچرخه شماره ۸۴۵

یک روز مثل کبوتر نامه‌بر بسته‌های پستی را جابه‌جا می‌کنند و روز دیگر سرحال‌تر از امروز یک جعبه پیتزا را!

بياييد اين‌بار، سری به آسمان‌ها بزنیم و در دنیای پهپادها پرواز كنيم.

 

دوچرخه شماره ۸۴۵

 

  • پيك پيتزابر

کمپانی سازنده‌ی این پهپاد نیوزیلندی، نام آن را «فلرتی» گذاشته‌ است. فلرتی طوری طراحی شده است تا بتواند به‌جای پیک‌های غذای روی زمین، غذای مشتریانش را از طریق آسمان به‌دست آن‌ها برساند.

فلرتی قرار است در عین سرعت، حرارت غذا را هم حفظ کند تا یک غذای گرم به‌دست مشتریان برساند. این پهپاد، اما شاید بیش‌تر از هرجا به‌درد تهرانی‌هایی بخورد که از بی‌احتیاطی و طرز رانندگی خطرناک پیک‌های موتوری غذابر به‌تنگ آمده‌اند!

 

دوچرخه شماره ۸۴۵

 

  • خلباني با پهپاد !

این یکی بیش‌تر برای لذت بردن کاربر از آسمان ساخته شده تا هدایتش توسط او؛ با یک دوربین «وی‌آر» که متصل به دوربین‌های روی پهپاد است.

یک کنترل از راه دور و یک عینک می‌تواند تجربه‌ای بسیار منحصربه‌فرد، نصیب کاربرانی کند که عاشق خلبانی هستند و مجالی برای این تجربه‌ی هیجان‌انگیز ندارند.

با این حال کار با این پهپاد و سواری از راه دور نیاز به یک فضای باز دارد و هرجایی برای پرواز با پرنده مناسب نیست.

 

دوچرخه شماره ۸۴۵

 

  • دنبالم بيا!

ماجراجویانی که دوست دارند از حرکت منحصربه‌فرد یا ورزشی خود مثل یک فیلم‌بردار حرفه‌ای فیلم‌برداری کنند، به دنبال چنین پهپادی می‌گردند. این پهپاد از آسمان کاربر را به‌طور خودکار دنبال كرده و از حرکات او در زوایای مختلف فیلم‌برداری می‌کند.

نام این پهپاد ایرداگ یا همان سگ هوایی است که درست مانند این حیوان به‌دنبال صاحبش می‌آید. ایرداگ در نمایشگاه «سی‌ای‌اس 2015» در آمریکا که هرساله بهترین ابزارک‌های دنیای فناوری را معرفی می‌کند جایزه‌ی بهترین پهپاد را دریافت کرده است.

این پهپاد در عین کارایی، بسیار کوچک و قابل حمل است و به‌راحتی در کوله‌پشتی کاربر جا می‌شود.

 

دوچرخه شماره ۸۴۵

 

  • پرنده‌ي ضدآب !

نامش لیلی است؛ پرنده‌‌ای کوچک و قابل حمل که با یک نرم‌افزار بر روی گوشی هوشمند کاربر می‌تواند از قبل برنامه‌ریزی شود و نیازی به کنترل لحظه به لحظه نداشته باشد.

کاربر می‌تواند از قبل نقشه‌ی موانعی را که بر سر راه لیلی قرار دارد، در نرم‌افزار متصل به آن، ترسیم کند. بعد لیلی می‌تواند به تنهایی از میان موانع بگذرد و بدون هیچ آسیبی در مسیری که کاربر برای او ترسیم کرده پرواز کند و فیلم بگیرد.

این پرنده هم‌چنین می‌توانند، بنابه دستور کاربر در بالای یک سوژه بایستد و به‌طور متمرکز فقط از همان سوژه فیلم و عکس تهیه کند. لیلی، هوای برفی و بارانی نمی‌شناسد و با بدنه‌ی ضدآبش، بدون هیچ مشکلی پرواز می‌کند.

 

دوچرخه شماره ۸۴۵

 

  • هم آسمان و هم زمين !

از آسمان به زمین فرود می‌آید و به راحتی ادامه‌ی مسیرش را روی زمین طی می‌کند. این پرنده، هم می‌تواند پهپاد باشد و هم ماشین. در هر حالتی می‌تواند با کیفیت اچ‌دی فیلم و عکس تهیه کند و هروقت لازم باشد، به كمك‌ ترمزهای ای‌بی‌اس متوقف مي‌شود.

بدنه‌ی این پرنده‌ی زمین به هوا و هوا به‌زمين، در برابر باد بسیار مقاوم است. این هلی‌کوپتر ماشینی در شش محور ژیروسکوپ (جهت‌ياب) دارد و هشت موتور بسیار قوی بر روی آن تعبیه شده است.

کد خبر 345771

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha