همشهری آنلاین: رئیس تربیت بدنی نیروهای مسلح گفت: ۱۲تیم در رقابت های قهرمانی والیبال نظامیان جهان(سیزم) که ۲۱شهریورماه به میزبانی ایران برگزار می شود، شرکت می کنند.

۱۲تیم

به گزارش ایرنا سردار مهرعلی باران چشمه امروز سه شنبه در نشست خبری سی و پنجمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نیروهای مسلح (سیزم) در خانه والیبال تهران گفت: این رقابتها 21شهریورماه و با حضور 12تیم از کشورهای ایران ،چین ،کره جنوبی ،کره شمالی ،پاکستان ، زامبیا،سریلانکا ،فلسطین ، ونزوئلا ،قطر ،برزیل و لبنان به میزبانی ایران برگزار می شود.

وی افزود: ایران در چند سال گذشته حضور پررنگی در سیزم بین اللمل و آسیا داشته است و میزبان رقابت های متعددی مانند والیبال ،کشتی آزاد و فرنگی و تکواندو در سالهای 91تا 93 بوده است امسال نیز ایران برای دومین بار میزبان رقابت های والیبال نظامیان جهان خواهد بود.

رئیس تربیت بدنی نیروهای مسلح با یادآوری اینکه سیزم در حدود 35رشته ورزشی فعالیت دارد، اظهارداشت: این مسابقات به میزبانی کشورهای عضو برگزار می شود و میزبانی والیبال به تربیت بدنی نیروهای مسلح ایران و وزارت دفاع و پشتبانی نیروهای مسلح به عنوان متولی واگذار شد.

باران چشمه گفت :مراسم افتتاحیه این رقابت ها روزشنبه 20شهریورماه در سالن خانه والیبال با حضور وزیران ورزش وجوانان و دفاع و پشتبانی نیروهای مسلح و وابسته های نظامی کشورهای خارجی برگزار می شود.

وی در عین حال اظهارداشت: حضور عموم از جمله بانوان برای تماشای این مسابقات آزاد و رایگان است .

رئیس تربیت بدنی نیروهای مسلح افزود: همچنین بحث فنی و اجرایی این مسابقات برعهده فدراسیون والیبال است که از داوران صاحب نام برای قضاوت این مسابقات استفاده می شود.

باران چشمه اضافه کرد: برنامه ستاد مشترک نیروهای مسلح این است که از افراد نظامی به عنوان کادرفنی تیم ها در همه رشته ها استفاده کند و به همین منظور فرهاد نفرزاده به عنوان سرمربی تیم والیبال نیروهای مسلح ایران انتخاب شد . امیدواریم با استفاده از توان تیم، قهرمانی خود را تکرار کنیم.

وی اظهارداشت: کمیته ضد دوپینگ برابر مقرارت سیزم در این رقابت ها حضور دارد که با همکاری فدراسیون پزشکی ورزشی از بازیکنان تست گرفته می شود در عین حال فروشگاه های زنجیره ایی اتکا حامی مالی این دوره از رقابت هاست.

رئیس تربیت بدنی نیروهای مسلح درباره نحوه انتخاب تیم های شرکت کننده در این رقابت ها گفت: در رشته هایی مانند فوتبال، بسکتبال و والیبال، سیزم بر اساس انتخاب رنکینگ جهانی تیم هاست که 12تیم برتراز سوی دبیرخانه سیزم معرفی می شود و ما هیچ نقشی در انتخاب تیم ها نداشتیم.

باران چشمه درباره اعزام تیم کشتی آزاد و فرنگی نیروهای مسلح به مسابقات مقدونیه افزود: این تیم به نتمایندگی از ایران به سی و دومین دوره مسابقات کشتی آزاد و فرنگی سیزم که در پایان شهریورماه برگزار می شود اعزام خواهد شد. همچنین تیم فوتبال نماینده لیگ های نیروهای مسلح بهمن ماه امسال در دومین دوره جام جهانی سیزم به میزبانی عمان شرکت می کند.

کد خبر 345758

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha