همشهری آنلاین: فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش گفت: به دلیل اقتدار و آمادگی نیروهای مسلح در مرزهای شرقی، تاکنون گروه تکفیری و تروریستی داعش نتوانسته به ۱۰۰ کیلومتری مرزهای شرقی کشور برسد.

 نادر علیدوست

به گزارش ایرنا امیر سرتیپ دوم نادر علیدوست در نشست خبری افزود: فعالیت های داعش به گونه ای نیست که تهدید شمرده شود اما ممکن است امنیت را کمی تحت تاثیر قرار دهد.

وی بیان کرد: اطلاعات دقیقی از مرزها وجود دارد و اجازه نمی دهیم داعش به 100 کیلومتری مرزهای کشور برسد.

وی گفت: خط قرمز مرزی برای داعش، 40 کیلومتری است و اگر این گروه به 40 کیلومتری مرزهای کشور برسد، امکان درگیر شدن با آنها وجود دارد.

ارشد نظامی آجا در جنوب شرق کشور گفت: داعش گروهی است که در سطح جهان گسترده شده و حضور کم و بیشی دارد و در مرزهای جنوب شرقی نیز در افغانستان تعدادی از هواداران این گروه حضور دارند اما به برکت آمادگی نیروهای مسلح کشور، تهدیدی از سوی این گروه برای کشور وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه استان کرمان در امنیت و آرامش کامل است افزود: فعالیت های داعش به طور کامل زیر رصد نیروهای اطلاعاتی و امنیتی قرار دارد.

امیر علیدوست در بخش دیگری از سخنانش گفت:استکبار جهانی کشورهایی مانند آل سعود را به نفع خود به بازی گرفته و به دنبال منافع سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی خود است.

وی افزود: فعالیت ها و اقدامات استکبار جهانی و آل سعود بازی سیاسی است که دشمنان ما از ابتدای انقلاب این موارد را مد نظر داشته اند و در برهه های مختلف براساس موقعیت خود دشمنی خود را آشکار می کنند.

وی گفت: ریشه اصلی این دشمنی استکبار جهانی که از ابتدای انقلاب نیز وجود داشته این است که با اصل جمهوری اسلامی مخالف هستند.

فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش با تاکید بر اینکه دشمنان هرگز نمی توانند نگاه چپ به ایران داشته باشند گفت: دشمنان که با قدرت سخت نتوانسته و نخواهند توانست این نظام را از بین ببرند، با جنگ نرم، تحریم اقتصادی و جنگ های نیابتی اهداف خود را دنبال می کنند و در این زمینه آل سعود و ثروت های آن را به کار گرفته اند.

وی اظهار کرد: سال گذشته 100 میلیارد دلار تجهیزات نظامی از سوی آل سعود خریداری شد اما با این وجود نتوانسته اند در برابر انصارالله و مردم یمن مقاومت کنند و اکنون زانو زده اند.

وی همچنین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: نقطه ای روشن تر و زیباتر از دفاع مقدس در تاریخ انقلاب اسلامی ایران وجود ندارد.

علیدوست افزود: هفته دفاع مقدس در زمینه های مختلف برای مملکت ما و جهان اسلام عزیز و پربرکت است و دفاع مقدس درخشان ترین نقطه تاریخ کشور و جمهوری اسلامی است.

وی گفت: تا زمانی که جمهوری اسلامی ایران وجود دارد باید هفته دفاع مقدس را به دلیل فرهنگی که در بطن آن وجود دارد، گرامی بداریم زیرا در دفاع مقدس ثابت شد که ایمان برتر از سلاح و تجهیزات است.

وی بیان کرد: دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی به الگویی برای سایر کشورها در مقابله با استکبار جهانی تبدیل شده است.

ارشد نظامی آجا در جنوب شرق همچنین گفت: موضوع تصادف سربازان مرکز آموزش 05 کرمان به مرحله نهایی رسیده است.

وی افزود: درباره موضوع مربوط به تصادف سربازان 05 بررسی های نهایی انجام شده و با فوت یکی از سربازان مصدوم، شمار فوت شدگان این حادثه به 14 نفر رسید.

علیدوست گفت: امتیازات و کمک هایی به سربازان و خانواده های آنها ارائه شده و برخی از این سربازان از مواردی از جمله معافیت بهره مند شده اند.

کد خبر 346902

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha