همشهری آنلاین: کاروان ورزشی عشایر کشورمان در پایان سومین روز رقابت‌های جهانی عشایر در کشور قرقیزستان با کسب ۲ مدال طلا و ۴ برنز تعداد مدال‌های خود را به عدد ۶ رساندند.

سکوی قهرمانی

به گزارش روابط عمومي فدراسيون ورزش‌هاي عشاير و بازي‌هاي بومي محلي،  تیم اعزامی عشایر ایران که برای نخستین بار در رقابت‌های جهانی حضور پیدا کرده است، در پایان سومین روز و در رشته گولش آذربایجان، هادی وفایی و ابوالفضل بربط به ترتیب در وزن 90 و 90+ کیلوگرم طلا کسب کردند و مهدی فیضی در وزن 80 کیلوگرم نشان برنز گرفت.

عبدالواحد محمدی نیز در رشته گورش ترکمن (کشتی سنتی ترکمنی) در وزن 80+ کیلوگرم موفق به کسب مدال برنز شد.
پیش از این هادی وفایی در رشته چوب‌کشی در وزن 90+ کیلوگرم و کامران رستمی در رشته قزاق کوراش (کشتی سنتی عشایر) در وزن 90+ کیلوگرم موفق به کسب مدال برنز شده بودند.

رقابت‌های جهانی 2016 عشایر از روز شنبه 13 شهریور ماه به مدت 7 روز با حضور 40 کشور در 25 رشته در استان «ایسیک-کول» قرقیزستان در رشته‌هایی نظیر کشتی، مسابقه با اسب، تیراندازی با کمان و دیگر بازی‌های عشایری رایج در جهان در حال برگزاری است.

رقابت‌های جهانی عشایر یک رویداد ورزشی بین‌المللی است که به طور عمده در میان کشورهای آسیایی انجام می‌شود و شرکت‌کنندگان اصلی این بازی‌ها از کشورهای قرقیزستان، ایران، قزاقستان، روسیه، ترکیه، آذربایجان، ازبکستان، ترکمنستان، مغولستان، تاجیکستان و افغانستان هستند.

کد خبر 345703

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha