با وجود اینکه علی لاریجانی به‌عنوان مسئول مذاکرات هسته‌ای از سمت خود استعفا کرده است و احتمالا چینش مهره‌ها در این سازمان نیز دستخوش تحول خواهد شد

اما برخی منابع خبری از ادامه مذاکرات جواد وعیدی، معاون امور بین‌الملل دبیر شورای‌عالی امنیت ملی و اولی هاینونن، معاون امور پادمان‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای به نتیجه رساندن مذاکرات درباره سانتریفیوژهای P1 و P2 بر اساس زمان‌بندی از پیش تعیین‌شده خبر می‌دهند.

به گزارش مهر، هاینونن اواسط هفته آینده برای انجام گفت‌وگوهای تکمیلی با وعیدی در این باره  به تهران می‌آید.

بر اساس این گزارش، این دیدار که احتمالا دوشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد، چهارمین دور گفت‌وگوهای ایران و آژانس درباره موضوع سانتریفیوژهای نوع 1و 2 خواهد بود.

اما گروهی از کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حال حاضر برای برگزاری سومین دور مذاکرات در این خصوص در تهران به سر می‌برند.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، این مذاکرات کارشناسی که از روز شنبه در سازمان انرژی اتمی آغاز شده است، امروز به پایان می‌رسد.

رایزنی‌های اولمرت

در همین حال، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی یکشنبه شب 29 مهر برای گفتگو با رهبران فرانسه و انگلیس درباره اعمال تحریم‌های سخت‌تر علیه ایران راهی اروپا شد.

به گزارش ایسنا، روزنامه اورشلیم پست در این باره نوشت: ایهود اولمرت روز دوشنبه در پاریس با نیکولا سارکوزی، رئیس‌جمهوری فرانسه دیدار می‌کند.

وی همچنین با برنارد کوشنر، وزیر امور خارجه‌ فرانسه و نمایندگان جامعه‌ یهودیان این کشور که بزرگترین جامعه‌ یهودی در اروپاست، دیدار خواهد کرد.

اولمرت روز سه‌شنبه نیز در لندن با گوردون براون، نخست‌وزیر، دیوید میلی‌باند، وزیر امور خارجه و دیوید کامرون، رهبر حزب محافظه‌کار انگلیس ملاقات خواهد کرد.  فرانسه و انگلیس که از اعضای دائم شورای امنیت هستند برای افزایش تحریم‌های ایران تلاش می‌کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، اولمرت پیش از سفر به فرانسه در جلسه کابینه این رژیم بار دیگر مدعی نظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران شد و گفت: اسرائیل نباید برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای پیشتاز باشد، بلکه باید در تلاش‌های بین‌المللی در این باره سهیم شود.

کد خبر 34567

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز