یکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۰
۰ نفر

مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه کشور، بدون حضور رئیس‌جمهوری برگزار شد و 40‌ صادرکننده نمونه دولتی و 4 صادرکننده نمونه بخش خصوصی معرفی شدند.

همزمان با روز ملی صادرات، در مراسمی با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری، وزیر بازرگانی، رئیس سازمان توسعه و تجارت و رئیس اتاق بازرگانی ایران از 44 صادرکننده نمونه کشور تقدیر شد و رادیو تجارت نیز رسماً آغاز به کار کرد.

در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه سال  ۸۶پس از سخنرانی 3 تن از فعالان بخش خصوصی در حوزه صادرات، تمبر یادبود روز ملی صادرات توسط معاون اول رئیس‌جمهوری، رونمایی شد.

حضور نیافتن رئیس‌جمهوری البته باعث ناخرسندی بسیاری از تولید‌کنندگان و صادرکنندگان مدعو شد. طبق سنت سال‌های گذشته، صادرکنندگان در این مراسم فرصت می‌کردند در حضور بالاترین مقام اجرایی کشور برخی از مشکلات و مسائل پیش‌روی صادرات را مطرح کنند.

مهدی غضنفری، رئیس سازمان توسعه تجارت در این مراسم درباره نحوه انتخاب صادرکنندگان نمونه گفت: از بین 215 شرکت صادرکننده که در این گزینش انتخاب کرده بودند 44‌شرکت به‌عنوان صادرکننده نمونه انتخاب شدند که 4 شرکت خصوصی و 40 شرکت دولتی هستند.

پرویز داودی معاون اول رئیس‌جمهوری  نیز در این مراسم گفت: همه بدهی‌های دولت به صادرکنندگان غیرنفتی در ارتباط با جایزه‌های صادراتی طی سال جاری پرداخت می‌شود. 

داودی افزود: ‌بدهی‌های جوایز صادراتی مربوط به قبل از سال 86 پرداخت شده است و دولت قصد دارد کسری بودجه جوایز صادراتی را از محل درآمدهای خصوصی‌سازی تأمین کند و در این زمینه لایحه‌ای در دست تدوین دارد. به گفته وی، دولت بر اساس بند «و» تبصره ۴ بودجه لایحه‌ای را به مجلس شورای اسلامی داده که یکی از موارد مصرف  ۴هزار میلیارد تومان از بابت فروش سهام، پرداخت جایزه به صادرکنندگان است و این لایحه به زودی در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.

داودی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه صنایع کوچک و زودبازده که توسط دولت ایجاد شده‌اند باید بتوانند در کنار سایرین به‌عنوان صادرکنندگان بزرگ وارد عرصه شوند، ادامه داد: دولت به‌دنبال حمایت از خوشه‌های صادرات است و طرح آن نیز در حال نهایی شدن است.

افتتاح رادیو تجارت

در حاشیه مراسم روز ملی صادرات، رادیو تجارت با پیام تبریک وزیر بازرگانی فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

تجارت الکترونیک، اقتصاد و فرهنگ، اقتصاد سیاسی، اقتصاد، هنر و فلسفه، ایده‌های اقتصادی و کارآفرینی، بانک کشاورزی، واکاوی مسائل اقتصادی، بررسی مهم‌ترین رخدادهای اقتصادی هفته، پیگیری سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و اقتصاد خانواده از برنامه‌های رادیو تجارت است که با همکاری سازمان توسعه تجارت و صدای جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی شده است.

کد خبر 34559

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز