سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: چگونه روزنامه‌نگار شویم؟ نام کتابی است نوشته دکتر احمد توکلی روزنامه‌نگار و مدرس روزنامه‌نگاری که برای علاقه‌مندان و دانشجویان رشته روزنامه‌نگاری به رشته تحریر درآمده است.

چگونه روزنامه‌نگار شویم؟

نویسنده در این کتاب علاوه بر دانش و تجربیات خود در رشته روزنامه‌نگاری از دانش و تجربیات اساتیدی همچون فریدون صدیقی، حسن نمکدوست، یونس شکرخواه، علی اکبر قاضی‌زاده، مهدی فرقانی و مجید رضائیان در کتب آورده است.

احمد توکلی در مقدمه کتاب آورده است: چرا می‌خواهید وارد عرصه روزنامه‌نگاری شوید؟ به دنبال چه هستید؟ یک لقمه نان؟ شغلی که می‌شود چند سالی بی‌خیالی‌های جوانی را در آن سپری کرد؟ یا رویای شهرت به هر قیمت؟

روزنامه‌نگاری، حرفه‌ای فاخر است، چرا که پاسدار ارزشهایی است که بر نقش شهروندان در مشارکت سیاسی و اجتماعی تاکید می‌کند. این حرفه در تحولات و پیشرفت‌های اجتماعی نقش مهمی دارد و در میان رشته ای علوم ارتباطات اجتماعی در کاکل آن می‌درخشد.

ماهیت این حرفه به دلیل شرایط بی‌دلیلی که در فرآیند شهروندسازی دارد، اجبارا کارکنان خود، یعنی روزنامه‌نگاران را نیز ارتقا می‌بخشد شاید هم این روزنامه نگاران‌اند که با ریوکرد مسئولانه خود و بازنمایی آرمان‌های شان و با آگاهی بخشی به شهروندان این حرفه را به یک حرفه فاخر مبدل کرده‌اند.

روزنامه‌نگاری قبل از آن که یک شغل باشد، یک تعهد است. تعهد یک انسان مسئول که می‌خواد خودش و جامعه را روبه جلو هدایت کند. به دنبال آن است که شرایط زندگی مردم را بهبود بخشد. به پیشرفت‌ها توجه دارد، ناعدالتی‌ و ظلم را بر نمی‌تابد نا امنی فقر و بی سوادی جامعه او را آزار می‌دهد. مقاوم و تلاشگر است و خودش را وکیل مردم می‌داند.

کتاب چگونه روزنامه‌نگار شویم؟ از یک مقدمه و ۴ بخش تشکیل شده است:

  • به دنیای روزنامه‌نگاری خوش آمدید
  • پای‌بندی به اصول حرفه‌ای
  • محیط دانشگاه
  • در آغاز راه

چاپ اول کتاب در تابستان سال ۹۵ در قطع رقعی به تعداد ۱۰۰۰ نسخه با جلد شونیز در ۱۱۲ صفحه و به قمیت ۹۰۰۰ تومان از سوی نشر ثانیه منتشر و روانه بازار کتاب شده است.

کد خبر 345579

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha