همشهری آنلاین: کتاب تحلیل محتوای پیام‌های ارتباطی در رسانه‌ها نوشته‌ دکتر حسن رستمی توسط انتشارات سیمای شرق منتشر شد.

تحلیل محتوای پیام‌های ارتباطی در رسانه‌ها

به گزارش روابط‌عمومی انتشارات سیمای شرق، این اثر در پنج فصل به بررسی تعاریف و مفاهیم تحلیل محتوا، مراحل تحلیل محتوای رسانه‌های مکتوب، شنیداری، دیداری و اینترنتی می‌پردازد.

این کتاب با نگاهی بومی به مقوله تأثیر پیام‌های ارتباطی در جوامع، به یکی از منابع درسی مهم رشته علوم ارتباطات تبدیل شده است.

در فصل نخست این کتاب خواننده با تعاریف مقدماتی تحلیل محتوا، کاربرد آن در علوم مختلف، مزایا و معایب این روش، ضریب قابلیت اعتماد و روایی و نحوه‌ گردآوری در تحلیل محتوا آشنا می‌شود و در فصول بعدی گام به گام این تعاریف را در رسانه‌های مختلف مورد واکاوی قرار می‌دهد.

فصل دوم کتاب به مراحل تحلیل محتوای رسانه‌های مکتوب پرداخته است. دسترسی به اسناد و نوشته‌ها، شیوه‌ اندازه‌گیری مطالب، تیتر در تحلیل محتوا و بررسی مورد تحلیل محتوای یک نسخه‌ی روزنامه از جمله‌ بخش‌های این فصل است.

تحلیل محتوای رسانه‌های شنیداری عنوان فصل سوم این کتاب است که ارزش‌های خبری، منطقه رویداد، منبع خبری و... را در محتوای رادیو تحلیل می‌کند.

در فصل چهارم کتاب به تحلیل محتوای شبکه‌های تلویزیونی، ماهواره‌ای و سینما پرداخته شده است.

با توجه به اقبال گسترده‌ عمومی از شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌ها در سال‌های اخیر، فصل آخر کتاب نیز به تحلیل محتوای این رسانه پرداخته است. در جداول این فصل، جهت‌گیری مطالب، نحوه ارائه، سبک مطالب، ارزش‌های خبری و ... به صورت موردی بررسی شده است.

کتاب«تحلیل محتوای پیام‌های ارتباطی در رسانه‌ها» در 104 صفحه و با قیمت 9000 تومان پاییز سال 1395 از سوی انتشارات سیمای شرق منتشر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید کتاب با شماره تلفن 88904616 تماس حاصل کنند.

کد خبر 354412

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha