یکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۶ - ۱۵:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمدرضا شجریان و گروه آوا که از 30 آ‌بان تا 4 آذر در اصفهان کنسرتی را برگزار خواهند کرد، قصد دارند چند هفته پس ازاین کنسرت برنامه‌ای را در شیراز هم به صحنه ببرند.

مجید درخشانی، نوازنده تار و آهنگساز و از اعضای اصلی گروه آوا ضمن اعلام این مطلب به همشهری آنلاین که  احتمال تمدید کنسرت اصفهان وجود دارد از استفاده از گروهی دیگر از نوازندگان، علاوه بر نوازندگان اصلی، درا ین کنسرت خبر داد و دلیل نبود نام سعید فرج پوری در فهرست نوازندگان را به کنسرت وی با گروه دستان مرتبط دانست و گفت: به همین دلیل «سینا جهان آبادی» در گروه کمانچه خواهند نواخت.

به گفته درخشانی علاوه بر محمدرضا شجریان‌ و فرزندش همایون، محمد فیروزی، حسین رضاعی نیا و سینا جهان آبادی، محمدرضا ابراهیمی با عود و شاهو عندلیبی با نی گروه آوا را همراهی می‌کنند.

گزارش همشهری آنلاین حاکی‌است که برخی از اهل موسیقی در ارزیابی خود از کنسرت اخیر شجریان در تالار کشور پیشنهاد دادندکه وی از سازها و نوازندگان بیشتری در کنسرت های داخلی استفاده کند که به نظر می رسد ،‌اضافه شدن یک ساز نی و نیز برخی نوازندگان دیگر در راستای چنین سیاستی باشد.

هنوز محل دقیق این اجرا مشخص نیست، اما احتمال دارد این اجرا در سالن شهید دستغیب شهر شیراز انجام شود که از فضای بزرگتری برای جادادن مشتاقان افزونتری برخورداراست.

شجریان و گروه آوا قرار بودکه در روزهای میانی آبان هم کنسرتی را در تبریز برگزار کنند که به دلیل همزمانی با نمایشگاه کتاب و مطبوعات تبریز برگزاری این کنسرت لغو شد.

کد خبر 34529

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز