دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک نوازنده شناخته شده تنبور ازایران در افتتاحیه موزه ملی موسیقی رم خواهد نواخت

به گزارش همشهری آنلاین، سیدعلی جابری نوازنده با سابقه تنبور که جوایزی را از جشنواره موسیقی فجر دریافت کرده بود، به همراه گروه همدل واز طرف موزه موسیقی ایران (وابسته به موسسه نغمه شهر سازمان فرهنگی وهنری شهرداری تهران) نغماتی را در مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی ایران که از چند روز دیگر در شهر رم ایتالیا آغاز می شود، ‌اجرا خواهد کرد.

گروه همدل به سرپرستی جابری به دعوت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران حضور یافته و علاوه بر برنامه تکنوازی تنبور به صورت گروهی هم اجرای برنامه دارند.

در این سفر علی مرادخانی رئیس سابق مرکز موسیقی وزارت ارشاد و رئیس کنونی موزه موسیقی تهران نیز حضور دارد تا تجربه‌های تازه موزه‌داری موسیقی را مورد توجه قرار دهد.

موزه موسیقی تهران در زمان ریاست علی مرادخانی بر مرکز موسیقی وزارت ارشاد افتتاح شد، اما به دلیل آنکه تجهیز آن زمان می‌برد به تعویق افتاد. بعد از کناره‌گیری مرادخانی از مرکز موسیقی، سازمان فرهنگی وهنری شهرداری تهران از وی دعوت کرد تا برای راه اندازی این موزه خود پیشقدم شود. این موزه با همکاری سازمان توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران تجهیز و پیش‌بینی می‌شود که به‌زودی رسما آغاز به کار کند.

گروه همدل پیش از این نیز کنسرت‌های متعددی در کشورهای خارجی برگزار کرده بود.[اجرای گروه همدل در فستیوال موسیقی تونس]

کد خبر 48014

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز