یکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۶ - ۱۰:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور با صدور احکام جداگانه‌ای، سعید جلیلی را به سمت دبیر شورای عالی امنیت ملی، و ابراهیم عزیزی را به سمت معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی منصوب کرد.

به گزارش پایگاه اسلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، رئیس جمهور با پذیرش استعفای دکتر علی لاریجانی، در حکمی دکتر سعید جلیلی را به سمت دبیر شورای عالی امنیت ملی منصوب کرد.

بر اساس این حکم، دکتر محمود احمدی‌نژاد با توجه به مراتب تعهد وشایستگی ها و تجارب ارزشمند و به استناد اصل یکصد و هفتاد و ششم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آقای جلیلی را به سمت دبیر شورای عالی امنیت ملی برگزیده است.

رییس جمهور در ادامه حکم دبیر جدید شورای عالی امنیت ملی تصریح کرده است: امیدوارم با توکل به خداوند متعال و بهره مندی از عناصر مؤمن و توانمند و برنامه‌ریزی مناسب، نسبت به انجام وظایف محوله در صیانت از منافع و امنیت ملی اقدام نمایید و برای تحقق اهداف و مقدمات لازم جهت اتخاذ تصمیمات بهتر، تدابیر مقتضی را تدوین و ارائه کنید.

جلیلی که پیشتر معاون اروپا و آمریکای شمالی وزارت خارجه بود، از روز شنبه 27 مهر و با استعفای دکتر لاریجانی، کار خود را به‌عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی آغاز کرده‌است.[دکتر علی لاریجانی از سمت خود استعفا داد]

دکتر احمدی نژاد همچنین از زحمات دکتر لاریجانی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی قدردانی کرد.

انتصاب معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی

همچنین رئیس جمهور در حکم دیگری، ابراهیم عزیزی را به سمت معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور منصوب کرد.

متن حکم رئیس‌جمهور به این شرح است:

"بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای ابراهیم عزیزی

سلام علیکم

نظر به تجارب ارزشمند و خدمات مفید، جنابعالی را به سمت «معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور» منصوب می نمایم.

امیدوارم با توکل بر خدای متعال و استفاده از نیروهای توانمند و دلسوز و نظرات کارشناسان خبره و فرهیختگان نسبت به تحول در نظام اداری، اصلاح روش‌ها و ارتقای بهره‌وری، کاهش وظایف و اختیارات دولت با هدف کوچک سازی و سپردن کار به مردم، خلاصه، ساده و کوتاه کردن مسیر ارایه خدمات به مردم، اصلاح روش‌های جذب نیرو، اصلاح و قانونمند نمودن روش انتخاب و عزل و نصب مدیران در رده‌های گوناگون، بسط دولت الکترونیک، اصلاح نظام پرداخت‌ها و تأمین امنیت شغلی برای کارکنان شریف دولت اقدام فرمایید.

عدالت گستری، مهرورزی، خدمت به بندگان خدا و تعالی همه جانبه کشور، آرمان دولت اسلامی است که باید در متن روش‌ها، ساختارها و عناصر سازمانی نهادینه شود.

سپردن کارهای اجرایی به وزرا و رؤسای دستگاه‌های اجرایی و پرداختن به مأموریت‌های اصلی و کلان راهگشای موفقیت خواهد بود.

رجاء واثق دارم که کلیه معاونین رئیس‌جمهور، وزرا و مدیران و کارشناسان دولت، شما را در این مهم یاری خواهند کرد.

محمود احمدی نژاد

گفتنی‌است پیش از این با تصویب شورای عالی اداری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به دو معاونت «برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی» و «توسعه مدیریت و سرمایه انسانی» ریاست جمهوری ارتقا یافت.[ادغام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در نهاد ریاست جمهوری]

کد خبر 34527

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز