گروه اقتصادی: با تصویب شورای عالی اداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با ادغام در نهاد ریاست جمهوری به «معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری» تغییر وضعیت داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رئیس‌جمهوری، شورای عالی اداری در یکصد و سی و سومین جلسه خود به ریاست محمود احمدی نژاد، تغییر نام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور را به عنوان «معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری» تصویب کرد.

بر اساس این مصوبه، مقرر شد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تحت عنوان «معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری» در نهاد ریاست جمهوری ادغام شود.

رئیس جمهوری در جلسه شورای عالی اداری درباره هدف تغییر عنوان و کارکرد این سازمان گفت: با توجه به تغییر ماموریت‌های سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، باید ساختار این نهاد نیز دچار تحول شود که هدف از آن تقویت و ارتقای نظام برنامه ریزی و نظارت در کشور است.

احمدی‌نژاد در عین حال یادآور شد: سازمان‌های تحت پوشش سازمان مدیریت و برنامه ریزی زیر نظر دستگاه‌های اجرایی مرتبط به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

به گزارش فارس، رئیس جمهوری از سال گذشته تحول در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور را کلید زده بود. احمدی نژاد همچنین هفته گذشته از لزوم تغییر نظام‌های برنامه‌ریزی و مدیریت، بیمه و پولی و بانکی در کشور سخن گفته بود.

شورای عالی اداری در تصمیم دیگری با توجه به تعدد شوراها در تشکیلات دولتی مقرر داشت برخی از شوراها در یکدیگر و یا در کمیسیون‌های مختلف دولت ادغام شوند.

بر اساس این مصوبه، قرار شد تصمیم ادغام شوراها در جلسه‌ای به ریاست معاون اول رئیس جمهوری و 4 نفر به انتخاب رئیس جمهوری اجرایی شود.

کد خبر 26170

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز