جمعه ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳
۰ نفر

حتی نشست زمین و بلعیده شدن یک دستگاه خودرو در نزدیک‌ترین فاصله به پردیس سینمایی کورش هم باعث نشد علاقه‌مندان «فروشنده» از رفتن به سینما و شکستن رکورد فروش اکران افتتاحیه یک فیلم ایرانی بازبمانند.

سینما ایران

به گزارش همشهري، هفتمين تجربه كارگرداني اصغر فرهادي در اتفاقي كه براي سينماي ايران و جهان هم عجيب است، نخستين بار ساعت 6:45صبح در پرديس آزادي روي پرده رفت و نمايش ساعت 9:30آن در پرديس كورش، با حضور كارگردان همراه شد. فرهادي البته پس از سر زدن به چند پرديس ديگر و ديدار با مردم، شامگاه پنجشنبه تهران را به مقصد اسپانيا ترك كرد تا شرايط را براي كليد زدن فيلم تازه‌اش به تهيه‌كنندگي طرف اروپايي بررسي كند.

اتفاقي كه تصور مي‌شد روند اكران فروشنده را در روز دوم با كندي و اختلال همراه كند، عصر پنجشنبه در يكي از مسيرهاي منتهي به پرديس كورش در غرب تهران افتاد. نشست زمين و فرورفتن يك خودرو در آن گرچه خوشبختانه آسيب جاني نداشت اما باعث قطع موقتي گاز در منطقه شد. از كار افتادن تمام سيستم‌هاي سرمايشي و تهويه هوا در پرديس كورش و پخش اخبار متناقض از اين مجموعه نگراني‌هايي را در پي داشت. با توجه به اوضاع نامناسب پرديس و گرماي بيش از اندازه سالن‌ها، مسئولان كورش از كساني كه بليت اينترنتي خريده بودند درخواست كردند با هماهنگي تلفن گويا، بليت‌هاي خود را به روز و نوبتي ديگر تغيير دهند. با وجود برقراري تماس‌ها و انجام برخي جابه‌جايي‌ها، كورش همچنان ميزبان علاقه‌منداني بود كه براي ديدن فيلم محبوب خود مي‌آمدند. در نهايت هم شرايط كورش به حالت عادي بازگشت و نمايش فيلم‌ها تا بامداد ادامه يافت.

فروشنده كه از روز چهارشنبه در 19پرديس و سينما در تهران و پس از آن در سينماهاي مشهد، كرج، اصفهان، شيراز، اراك، يزد و قم به نمايش عمومي درآمده، در روز اول فقط در تهران 260ميليون تومان فروخت و فروش روز پنجشنبه آن به 352ميليون تومان رسيد. از سوي ديگر و با وجود اعلام سازمان سينمايي، برخي پرديس‌ها در تهران همچنان بليت فيلم را به قيمت 12هزار تومان مي‌فروشند؛ هر چند قيمت بليت فروشنده در ديگر سينماها به 10هزار تومان كاهش يافته است.

کد خبر 345188

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha