چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۵
۰ نفر

شهریور به روزهای پایانی نزدیک می‌شود و در یکی از بهترین تابستان‌های تاریخ سینمای ایران، فیلم‌ها یکی پس از دیگری رکوردهای فروش را می‌شکنند.

فیلم رفقای خوب

 اكران هفته پاياني سومين‌ماه از دومين فصل سال تقريبا با همين تركيب به استقبال پاييز مي‌رود؛ هر چند يكي از فيلم‌هاي ناكام روي پرده امروز جاي خود را به تازه‌ترين ساخته يك فيلمساز قديمي مي‌دهد.

به گزارش همشهري، مجيد قاري‌زاده كه آخرين بار يك دهه پيش «پسران آجري» را روي پرده سينماها داشت، سال 93 براي نهمين بار روي صندلي كارگرداني نشست و «رفقاي خوب» را با حضور گروهي از بازيگران پيشكسوت سينما و تلويزيون ساخت. اين فيلم از امروز چهارشنبه 24شهريور به جاي «سايه» مسعود نوابي به نمايش عمومي درمي‌آيد؛ فيلمي كه با 70ميليون تومان فروش پس از حدود 3هفته، در انتهاي جدول فروش فيلم‌هاي 95قرار دارد.

رفقاي خوب، داستان زندگي يك بازيگر پيشكسوت با بازي جمشيد مشايخي را روايت مي‌كند كه سال‌ها خبري از او نيست. وقتي قرار مي‌شود برايش مراسم تجليلي برگزار شود، دوستان قديمي با كمك نوه آقاي بازيگر سراغ او مي‌روند. داريوش اسدزاده، محمد كاسبي، عنايت بخشي، رضا رويگري، احمدرضا اسعدي، نويد لايقي‌مقدم، رامين ناصرنصير، نعيمه نظام‌دوست و... در فيلم تازه قاري‌زاده 61ساله ايفاي نقش كرده‌اند.

  • آماده براي اكران محرم

ديگر فيلمي كه قرارداد اكران آن بسته شده، «هيهات» به كارگرداني هادي ناييجي، دانش اقباشاوي، سيدروح‌الله حجازي و هادي مقدم‌دوست است. اين پروژه عاشورايي كه براي نمايش در ايام محرم آماده مي‌شود، جايگزين «ناردون» خواهد شد كه اين روزها خوب مي‌فروشد. كمدي موقعيت فريدون حسن‌پور در مدت 5هفته‌اي كه از اكران آن مي‌گذرد، به لطف حضور بازيگران طناز در آستانه رسيدن به فروش 3ميليارد توماني است.

هيهات تازه‌ترين محصول سازمان هنري رسانه‌اي اوج است كه تهيه‌كنندگي آن را محمدرضا شفيعي برعهده دارد و شايد حضور بازيگران سرشناس باعث شود چراغ سينماها را در ايام محرم روشن نگه دارد. حميد فرخ‌نژاد، حامد بهداد، مينا ساداتي، بابك حميديان، آلا نجم، بهاران بني‌احمدي و خسرو شهراز ازجمله بازيگران اين فيلم هستند كه در كربلا توليد شده و اكران افتتاحيه آن شامگاه فردا با حضور اهالي سينما در تالار ايوان شمس برگزار مي‌شود.

  • فهرست فيلم‌هاي منتظر

با فرارسيدن پاييز، تركيب فيلم‌هاي روي پرده دستخوش دگرگوني اساسي مي‌شود و از همين حالا تكليف نمايش 2فيلم پربازيگر مشخص شده است. «نيمه‌شب اتفاق افتاد» تينا پاكروان و «خشكسالي و دروغ» پدرام عليزاده آثاري هستند كه مهرماه به نمايش عمومي درمي‌آيند؛ اولي پس از «لانتوري» رضا درميشيان روي پرده مي‌رود و دومي هم منتظر پايان اكران «سايه‌هاي موازي» اصغر نعيمي است كه پس از 2هفته هنوز به رقم 150ميليون تومان نرسيده است.

نيمه‌شب اتفاق افتاد دومين تجربه كارگرداني پاكروان پس از «خانوم» است كه سال گذشته در بخش مسابقه جشنواره سي‌و‌چهارم فجر حضور داشت و با وجود استقبال خوب مخاطبان، چندان به چشم داوران نيامد. عليزاده هم در دومين فيلم بلند خود پس از كمدي «آخرين سرقت» سراغ نمايشنامه خشكسالي و دروغ محمد يعقوبي رفته و نسخه سينمايي اين تئاتر درخشان را با حضور محمدرضا گلزار در نقش اصلي ساخته است.

  • پشت صحنه تحسين‌شده‌ترين فيلم سال

اگر از دوستداران «ابد و يك روز» و كارگردان جوان و بااستعداد آن هستيد، از اين هفته مي‌توانيد در گروه هنر و تجربه به تماشاي پشت صحنه اين فيلم تحسين‌شده در كنار 2ساخته كوتاه سعيد روستايي بنشينيد. «خيابان خيلي خلوت» و «از طرف آنها» فيلم‌هاي كوتاه فيلمساز 27ساله هستند كه از فردا پنجشنبه 25شهريور همراه با فيلمي از روند توليد و پشت صحنه ابد و يك روز در گروه هنر و تجربه روي پرده مي‌روند. روستايي فيلم‌هاي كوتاه «شنبه» و «مراسم» را هم در كارنامه دارد.

کد خبر 346307

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha