دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۹
۰ نفر

اسماعیل براری گرچه برای اکران «۱۲صندلی» ۵ سال منتظر ماند اما مشکلات عدیده پس از تولید دامن او را گرفت و فیلمی که قرار بود در ۱۵سالن گروه آزاد روی پرده برود، اکران خود را با ۵سالن شروع کرد. با براری درباره سرنوشت تلخ فیلم تازه‌اش گفت‌وگو کرده‌ایم.

۱۲ صندلی
  • چه شد كه 12صندلي در اكران عمومي به اين سرنوشت دچار شد؟

روزگار عجيبي را سپري مي‌كنيم؛ اتفاق‌هايي كه رخ مي‌دهد گويا واقعي نيستند و مشخص نيست اين چرخه از كجا آمده و چه كساني آن را اداره مي‌كنند. براي اكران فيلم، هفت‌‌خان را پشت سر گذاشتيم، براي گرفتن پروانه نمايش 5سال پشت خط مانديم و بعد از سال‌ها مقاومت و گرفتن مجوز، تازه متوجه شديم فقط از چاله عبور كرده‌ايم و چاه‌ها همچنان مقابل ما قرار دارند.

  • چرا فيلم در گروه آزاد اكران شد؟

در حال حاضر برخي فيلم‌ها روي پرده هستند كه حتي از شبكه‌هاي مجاني هم حاضر نيستيم آنها را تا پايان تماشا كنيم و به‌نظر مي‌رسد فيلم‌ها با سليقه چند مدير اكران مي‌شوند. ما براي اكران 12صندلي با سماجت جلو رفتيم اما در اين آشفته‌بازار وسط راه گم شديم. قرار بود فيلم در 15سالن به نمايش درآيد اما با 5سالن آغاز كرديم. همه نوبت‌هاي نمايش براي صبح و ظهر بود و حتي در يك سينما 2نوبت پياپي نداشتيم. طبق آيين‌نامه هر‌ماه يك فيلم مي‌تواند در گروه آزاد اكران شود اما در شهريور 2فيلم اكران شد و به‌نظرم تمام نقشه‌ها براي اين بود كه فيلمي ديگر در اين گروه اكران شود. فيلم با هر شرايطي به نمايش درآمد اما كسي متوجه آن نشد و حتي سينمايي كه فيلم را روي پرده داشت، پوستر فيلمي ديگر را سردرش زده بود.

  • فكر مي‌كنيد چرا همه اين اتفاق‌ها براي شما و 12صندلي افتاد؟

مي‌گويند مافيا داريم اما اين مافيا نيست، يك شوراي كوچك با آدم‌هايي است كه به‌خاطر منافع آني خود تباني مي‌كنند و از طرف ارشاد حمايت مي‌شوند. تجربه ثابت كرده حمايت دولتي‌ها از افراد خاص هميشه لطمه‌ساز بوده و براي اكران فيلم در اين بازه زماني، ما با يك لمپنيسم محض رو‌به‌رو بوديم.

کد خبر 346835

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha