سه‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
۰ نفر

همزمان با فرارسیدن ۳۱شهریور و پایان تابستان، تلاش‌های گروه تولید «اروند» به بار نشست و نخستین فیلمی که با موضوع غواصان شهید در سینمای ایران تولید شده، از امروز در آستانه هفته دفاع‌مقدس به نمایش عمومی درمی‌آید.

سینما

نمايش فيلمي مستند به كارگرداني يوسف حاتمي‌كيا و تهيه‌كنندگي پدرش درباره يكي از جانبازان جنگ هم اتفاقي است كه باعث شده امسال سينماي ايران با دست پر به استقبال هفته دفاع ‌مقدس برود.به گزارش همشهري، گرچه قرار بود دومين فيلم تينا پاكروان در آخرين چهارشنبه تابستان اكران شود اما علاقه‌مندان «نيمه‌شب اتفاق افتاد» بايد چند هفته ديگر منتظر تماشاي آن روي پرده سينماها بمانند. به اين ترتيب، اروند كه سومين تجربه كارگرداني پوريا آذربايجاني در سينما پس از «روايت‌هاي ناتمام» و «تجريش ناتمام» است، امروز همزمان با آغاز هفته دفاع‌مقدس در سينماهاي سراسر ايران اكران و جايگزين «لانتوري» مي‌شود.

  • نخستين فيلم غواصان شهيد

بهار سال گذشته پس از بازگشت پيكر جمعي از شهداي دوران دفاع‌مقدس و گروهي از غواصان كه با دست‌هاي بسته شهيده شده بودند، عزم هنرمندان عرصه‌هاي مختلف براي ماندگار كردن اين داستان جگرسوز جزم شد. آذربايجاني هم جزو نخستين فيلمسازاني بود كه ماجراي غواصان شهيد را دستمايه توليد فيلمي سينمايي كرد و حالا حدود 18‌ماه پس از تشييع باشكوه پيكر شهيدان بزرگوار، نخستين روايت داستاني آن در قالب اروند به نمايش درمي‌آيد.

فيلم، داستان يونس، جانباز اعصاب و روان را روايت مي‌كند كه 27سال پس از پايان جنگ هنوز هم با خاطره همرزمانش روزگار مي‌گذراند. او در همراهي با يك گروه تفحص، ناگهان درگير اتفاق‌هايي تازه مي‌شود. سعيد آقاخاني، طناز طباطبايي، پانته‌آ پناهي‌ها، مهرداد صديقيان، اميد روحاني، حسين سليماني، كاظم سياحي، اميرحسين قدسي، علي شادمان، مالك سراج، سينا كرمي و... بازيگران اروند هستند كه در جشنواره جهاني فجر امسال جايزه ويژه هيأت داوران را برد.

  • مستند جنگي خانواده حاتمي‌كيا

ديگر فيلم فاع‌ مقدسي كه از امروز به نمايش درمي‌آيد، مستند «چشم جنگ» يوسف حاتمي‌كيا و مهدي برجيان است. سومين ساخته مستقل فرزند فيلمساز مشهور يك فيلم 60دقيقه‌اي است كه زندگي و زمانه سعيد صادقي، از عكاسان نامدار دوران دفاع‌مقدس را روايت مي‌كند. چشم جنگ به تهيه‌كنندگي ابراهيم حاتمي‌كيا تلاش‌هاي عكاسي را به تصوير مي‌كشد كه سال‌ها پس از پايان جنگ تصميم مي‌گيرد دنبال آدم‌هاي درون عكس‌هايش بگردد. اين فيلم در گروه هنر و تجربه روي پرده مي‌رود و چهره‌هايي چون محمود كلاري، سيف‌الله صمديان، محمد فرنود و علي فريدون در آن حضور دارند.

  • با صدا و حضور ترانه‌سراي مشهور

«ربوده‌شده» به كارگرداني بيژن ميرباقري هم از امروز جايگزين «من» در گروه استقلال مي‌شود. اين فيلم كه سال گذشته توليد شده، داستان زندگي زوجي جوان را روايت مي‌كند كه در آستانه مهاجرت از ايران، درگير مشكلاتي مي‌شوند. نيكي كريمي، سروش صحت، پگاه خسروي، مارال فرجاد، حامد جوادي، كامران ملكي، غزاله معتمدي و... بازيگران ربوده‌شده هستند كه روزبه بماني، ترانه‌سراي مشهور هم يكي از نقش‌هاي اصلي آن را ايفا مي‌كند و البته ترانه هم مي‌خواند!

  • فيلم جنگي خوش‌ساخت ايراني

مهدي صباغ‌زاده، پخش‌كننده «اروند» درباره اكران ناگهاني آن به همشهري مي‌گويد: «اينكه فيلم بدون پيش‌زمينه براي نمايش در سينماها درنظر گرفته شد، شرايط را براي ما سخت كرد اما تلاش كرده‌ايم آغازي خوب داشته باشد. تيزرها تبليغاتي اروند را به‌دست تلويزيون رسانده‌ايم و اميدواريم با توجه به موضوع فيلم كه درباره غواصان شهيد است، آنها در معرفي بهتر اين اثر با ما همكاري كنند. اروند يك فيلم ميهني درباره شهداست كه با توجه به حضور بازيگران توانا و كارگرداني خوب و روايت داستاني جذاب، مردم هم از اين اثر خوش‌ساخت ايراني استقبال مي‌كنند.»

کد خبر 346958

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha