یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۵
۰ نفر

در شرایطی که این روزها همه راه‌ها در سینمای ایران به «فروشنده» ختم می‌شود، اصغر فرهادی با خاطری آسوده از حضور دوباره در رقابت اسکار به اسپانیا سفر کرده تا زمینه‌های تولید دومین فیلم بین‌المللی خود را فراهم کند؛ پروژه‌ای به تهیه‌کنندگی پدرو آلمودوار، فیلمساز نامدار برنده اسکار و برادرش آگوستین.

اصغر فرهادی-اسپانیا

به گزارش همشهري، تنها فيلمساز ايراني برنده اسكار كه امسال هم با فيلم تازه خود راهي اين رقابت معتبر شده، پيش‌تر اعلام كرده بود قصد دارد فيلمي با حضور مشهورترين زوج بازيگر اسپانيا بسازد. فرهادي كه پس از نخستين نمايش‌هاي فروشنده در ايران راهي اروپا شد، تصويري از خودش همراه با پنه‌لوپه كروز و خاوير باردم منتشر كرد تا مشخص شود دومين پروژه بين‌المللي او پس از «گذشته» وارد مراحل جدي توليد شده است.

اين فيلم فعلا بدون نام در اسپانيا توليد مي‌شود و 2بازيگر برنده اسكار نقش‌هاي اصلي آن را ايفا مي‌كنند. الكساندر ماله‌گي كه در گذشته و فروشنده هم با فرهادي همكاري كرده بود، در فيلم تازه در كنار برادران آلمودوار حضور دارد. او پيش از اين درباره فيلم اسپانيايي‌زبان فرهادي گفته بود: «اين يك تريلر روان‌شناختي با رنگ و بوي آثار آگاتا كريستي است و فيلمنامه‌اي واقعا هيجان‌انگيز دارد. ضمن اينكه مضامين اخلاقي آثار فرهادي در آن به چشم مي‌خورد.»

فرهادي پيش‌تر با گذشته فرانسوي‌زبان نشان داده بود راه و رسم فيلم ساختن به زباني جز فارسي را خوب مي‌داند. او حالا فرصت دارد در پروژه اسپانيايي خود با 2ستاره كلاس جهاني يعني زوج كروز و باردم همكاري كند و البته اعتبار شركت ممنتو فيلمز و نام خانواده آلمودوار هم به او كمك مي‌كند فيلمي به معني واقعي كلمه بين‌المللي بسازد.

انتظار مي‌رود پيش‌توليد تا بهار آينده طول بكشد و فيلمبرداري تابستان يا اوايل پاييز در اسپانيا كليد بخورد. فرهادي اين فيلم خود را هم بدون درز دادن جزئيات داستان مي‌سازد و قرار است در كنار ستاره‌هاي اسپانيايي‌زبان، يك بازيگر آمريكايي به گروه افزوده شود. داستان درباره يك خانواده اسپانيايي است كه در منطقه‌اي در حومه شهر روزگار مي‌گذرانند. باردم و كروز به‌ترتيب براي «جايي براي پيرمردها نيست» و «ويكي كريستينا بارسلونا» برنده اسكار شده‌اند.

  • دورخيز براي اسكار دوم

هيأت انتخاب نماينده سينماي ايران در اسكار روز گذشته به جمع‌بندي نهايي رسيد و «فروشنده» اصغر فرهادي را براي حضور در بخش بهترين فيلم خارجي‌زبان هشتاد و نهمين دوره مراسم اهداي جوايز اسكار معرفي كرد. پوران درخشنده، محمد بزرگ‌نيا، محمد حيدري، سعيد عقيقي، اميرحسين علم‌الهدي، شهرام مكري، تورج منصوري، اكبر نبوي و امير اسفندياري اعضاي اين هيأت بودند. فرهادي سال 2012با «جدايي نادر از سيمين» 2جايزه اسكار و گلدن گلوب بهترين فيلم خارجي‌زبان را برد. «ايستاده در غبار»، «لانتوري»، «ناهيد» و «دختر» رقيبان فروشنده در راه رسيدن به اسكار بودند.

کد خبر 346701

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha