همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: برای استفاده از ظرفیت های دریا باید درسطوح ملی فرهنگ سازی شود تا جامعه به اهمیت این موضوع پی ببرد.

حبیب الله سیاری

به گزارش ایرنا، امیردریادار حبیب الله سیاری در کارگروه صنایع دانش بنیان دریایی استان مازندران در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر افزود: امروز بنا به گفته مقام معظم رهبری خیلی مسئولان آشنایی چندانی از دریا و نقش آن در توسعه کشور ندارند هرچند تاکنون در این حوزه اقدامات خوبی صورت گرفته است اما کافی نیست.

وی اظهارداشت: آموزش و پرورش موضوع شناخت دریا و مرزهای دریا را در کتاب های جغرافیا دوره راهنمایی و دبیرستان گنجانده است ولی این موضوع باید به گفتمان درجامعه تبدیل شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت : امروز توسعه کارآفرینی و صنایع دریایی جزو ضرورت و گامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است.

امیر دریادار سیاری افزود : بنا فرموده مقام معظم رهبری نیروی دریایی ، نیرویی نظامی ، راهبردی ، علمی ، سیاسی ، علمی و بین المللی است و به بالاترین سطح فناوری مانند دستیابی به زیردریایی ها ، ناوشکن ها و موشک اندازها دست پیدا کرده است.
وی اظهارداشت : اینکه امروز مدعی هستیم که نیروی دریایی توانسته منافع کشور را از دورترین نقاط آبی تامین کند و پرچم ایران اسلامی را به اهتزاز درآورد به معنی آن نیست که فناوری نداشته باشد.

سیاری تاکید کرد که باید با همکاری و هم افزایی بیشتر با نهادهای مختلف و شرکت های دانش بنیان نیازمندی های کشور را تامین کنیم و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را دارد تا همکاری لازم را در برگزاری همایش ها و نشست های مختلف دراین حوزه را داشته باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش برای شرکت و ایراد سخنرانی در دومین همایش ملی فناوری های نوین دریایی امروز /پنجشنبه / که با شرکت ارگان های دریایی کشور در قالب 9 محور و با حضور شخصیت های برجسته و متخصصان دریایی در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر برگزار شده است به غرب مازندران سفر کرده است.

در حاشیه برگزاری این همایش، نمایشگاه تخصصی از دستاوردهای شرکت ها در این زمینه در 30 غرفه دایر شده است.
نخستین همایش ملی فناوری های نوین دریایی به میزبانی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر به مدت دو روز در سال 92 برگزار شده بود.

کد خبر 345150

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha