همشهری آنلاین: جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: افزون بر سه هزار و ۵۰۰ کشتی از زمان آغاز اعزام ناوگروه‌های این نیرو به آب‌های بین المللی و آزاد توسط نیروی دریایی ارتش اسکورت شده‌اند.

غلامرضا خادم بیغم

به گزارش ایرنا امیردریادار غلامرضا خادم بیغم چهارشنبه در حاشیه مراسم استقبال از ناوگروه چهل و دوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت : از زمانی که این ماموریت را به طور جدی دنبال کرده ایم هیچ اتفاقی برای کشتی های ایرانی بوجود نیامده و حتی بسیاری از کشتی هایی کوچکتر از کشتی های تجاری مانند لنج های ماهی گیری از حضور و کمک های ناوگروه های نداجا بهره مند شده اند.

وی ادامه داد: با مشکل تروریسم دریایی و دزدان دریای دربرخی مناطق حساس ازجمله خلیج عدن وتنگه باب المندب رو به رو هستیم التبه در مناطق دیگر نیز مشکل هایی وجود دارد ولی به این شدت نیست.

وی اضافه کرد: چون این منطقه شاهراه عبور اقتصاد دریایی جهان از شرق به غرب است و نزدیک به کشور سومالی که از نظر کنترل وضعیت کشوری شرایط مناسبی ندارد وضعیت نامساعدتری نسبت به سایر نقاط دارد.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت : نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی مانند دوران هشت سال دفاع مقدس در سطح بزرگتری حضور داشته و نسبت به برقراری امنیت خطوط کشتیرانی و نفتکش اقدام کرده و تا کنون نیز موفق بوده است.

امیر دریادار بیغم اظهار داشت : تردد زیادی در این منطقه انجام می شود و رفت و آمد به صورت دائم برقرار است که اسکورت همه کشتی ها دشوار است.

وی یادآور شد: ولی همین حضور و صدای ناوشکن ها و ناوگروه های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بر روی امواج ارتباطی رادیویی و اعلام این حضور باعث هراس دشمنان می شود.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: به عنوان مثال برخی کشتی های نظامی قصد بازدید از کشتی های تجاری کشور داشتند که با اعلام اینکه زیر پوشش و اسکورت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هستیم و اگر حرفی دارید به آنان بگویید منطقه را خالی کردند.

ناوگروه چهل و دوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با استقبال جانشبن فرماندهی این نیرو صبح امروز پس از 48 روز دریانوردی به میهن اسلامی بازگشت و در منطقه یکم این نیرو پهلو گرفت.

کد خبر 345761

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha