همشهری آنلاین: به دنبال در گذشت امیر دریادار «غلامرضا شیرانی» فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت جاسک، امیر سرتیپ «عبدالرحیم موسوی» جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح پیام تسلیتی صادر کرد.

دریادار شیرانی

به گزارش دفتر ارتباطات و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، امیر سرتیپ موسوی در پیام خود آورده است: روح آسمانی این دریا دل، غلامرضا شیرانی از تن خاکی پر کشید و در جوار همرزمان شهیدش آرام گرفت و دلهای بازماندگان را داغدار فقدان خویش کرد. دریادار خستگی ناپذیر که استراحت را در قاموس نداشت، سرانجام آرام گرفت تا پرچم آبادانی جاسک را به علمدار دیگری بسپارد و نگهبانی دروازه ورود به تنگه هرمز را به دیگر همرزمانش بسپارد.

وی در ادامه این پیام تسلیت آورده است، اینجانب در طول بیش از یک دهه از نزدیک شاهد مدیریت ایثارگرانه، مجاهدت خاموش و تلاش های شبانه روزی این امیر بی ادعا بوده ام و بر هر آب جاری، هر برگ روییده از خاک و هر خشت نهاده شده بر خشت دیگر در آن منطقه محروم نشان دلدادگی او را می دیدم و از همه بالاتر در اسکله، موج شکن و آب هایی که سینه هایشان به حرکت ناوها می شکافت و غرض موشک ها و توپها، شیرانی اصفهانی بود که تعلقات دنیایی را در مرکز کشور وانهاد و خود را برای محقق ساختن تدابیر فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) به جنوب شرق رساند تا کمال انقطاع را با همه وجود حس کند.

در پایان پیام تسلیت جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح آمده است، به روح بلند او و همه شهیدان والامقام انقلاب اسلامی درود می فرستیم و اطمینان داریم دریادلان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران نخواهند گذاشت، جای او خالی بماند و پرچم اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در آن خطه را به دست انقلابی دیگری خواهند سپرد. ما و مجنون همسفر بودیم در دشت جنون او به مقصدها رسید و ما هنوز آواره ایم.

به گزارش ایرنا، امیر دریادار غلامرضا شیرانی در سال 1348 در اصفهان متولد شد. وی در دوران دفاع مقدس بصورت بسیجی در جبهه ها حضوری فعال داشت و از سال 66 وارد ارتش شد.

این رزمنده شجاع با توجه به شایستگی و پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه ، مراحل فرماندهی در انواع یگانهای شناور نیروی دریایی را بسرعت طی کرد و بیش از 15 سال در سالهای مختلفی و در آبهای آزاد فرماندهی ناوهای موشک انداز، ناوهای پشتیبانی رزمی و ناوشکن های رزمی را بر عهده داشت.

وی از سال 86 به مدت 9 سال مسئولیت فرماندهی منطقه دوم دریایی ولایت جاسک را بر عهده داشت.

وی شامگاه چهارشنبه گذشته به دلیل عوارض و صدمات ناشی از دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل شد.

کد خبر 346130

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha