همشهری آنلاین: ناوگروه ۴۳ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی مراسمی با حضور امیر دریادار غلامرضا بیغم جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش از منطقه یکم امامت نداجا به آب های آزاد اعزام شد.

ناوگروه

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش،ناوگروه 43 نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو پشتیبانی رزمی لاوان، ناوهای موشک انداز فلاخن و خنجر، ناو نیروبر کنارک و یک فروند بالگرد SH به منظور ابلاغ پیام صلح و دوستی راهی پاکستان خواهد شد و پس از انجام ماموریت، برای برقراری امنیت خطوط مواصلاتی و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران راهی خلیج عدن و تنگه باب المندب خواهند شد.

دریادار بیغم در این مراسم گفت: ناوگروه 42 متشکل از ناوشکن الوند و ناو پشتیبانی تنب پس از 48 روز دریانوردی در شمال اقیانوس هند، خلیج عدن و باب المندب به میهن بازگشت.

وی توضیح داد: ناوگروه 42 در مدت ماموریت یکهزار و 342 فروند یگان شناور و پروازی نظامی و غیرنظامی را رهگیری و 19 فروند یگان شناور و پروازی نظامی و غیرنظامی را شناسایی مثبت کرده است.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ناوگروه چهل دوم با برقراری ارتباط با 18 فروند کشتی تجاری و نفت کش عبوری در صورت درخواست کمک اعلام آمادگی کرد.

دریادار خادم بیغم از اسکورت 8 فروند کشتی تجاری و نفت کش ایرانی توسط این ناوگروه خبرداد و افزود: انجام بیش از 2578 ساعت آموزش عملی و تمرینات در راستای حفظ و ارتقای آمادگی رزمی یگان ها، کارکنان و دانشجویان مستقر در کارگروه از دیگر ماموریت های ناوگروه چهل دوم بوده است.

وی از نجات یک فروند لنج ایرانی به همراه 7 نفر خدمه که حدود 20 روز در آب های متلاطم اقیانوس هند سرگردان بوده و حضور ناوگروه در آن منطقه امید به زندگی را مجددا به آنها بازگرداند، خبرداد.

ناوگروه چهل دوم نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران به استعداد 325 نفر در روز 30 تیر 95 ایران را ترک و به ماموریت اعزام شد و پس از طی 6 هزار و 600 مایل دریایی به میهن اسلامی بازگشت.

کد خبر 345760

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha