چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۳
۰ نفر

آوا زمانی: هم‌زیستی مسالمت‌آمیز یعنی به‌طور متقابل، به یکدیگر و حقوق هم احترام بگذاریم و آمادگی داشته باشیم که برای رعایت این احترام متقابل، در رفتار و برنامه‌هایمان تغییر بدهیم.

دوچرخه شماره ۸۴۴

مثلاً  شاید گاهی ناچار شویم طرح‌ها را تغییر دهیم یا از مساحت خانه بکاهیم، مصالح ساختماني را عوض کنیم یا قبل از همه‌ی این‌ها، نگاهمان را تغییر دهیم. لذت این درک متقابل و آرامشی که در احترام به زندگی و زنده بودن است، ارزش اين تغييرها را دارد!

 

دوچرخه شماره ۸۴۴

تصور کن؛ هنگام بازی درخت را می‌بینی و حتی از آن‌ بالا می‌روی. هر سو که سر می‌گردانی بخشی از طبیعت را مي‌بيني. مهدکودک درختی، در شهر تاچیکاوای ژاپن ساخته شده است.

 

دوچرخه شماره ۸۴۴

این ساختمان زیبا در محله‌ی نیاوران تهران قرار دارد. چون هنگام ساخت، در اين زمین تعداد زیادی درخت وجود داشت، در طراحی ساختمان، جلوگیری از قطع درختان اولويت پيدا كرد.

 

دوچرخه شماره ۸۴۴

اسمش «تي‌هاوس» (Tea House) يا خانه‌ی چای است. درشهر شانگهای (چين) قرار دارد و حیات خلوت یک شرکت است که از بالکن آن درختي بیرون زده!

 

دوچرخه شماره ۸۴۴

این منظره برای خیلی از ما آشناست و شاید نمونه‌ی آن‌ را دیده باشیم. وقتی با کمی زحمت و تغییر، می‌توان به راحتی از قطع یک درخت جلوگیری کرد. درختی که انگار قدردان این دیده شدن و احترامی است که به مسیرش گذاشته‌اند!

 

دوچرخه شماره ۸۴۴

درخت در این مکان نه تنها حفظ شده بلکه از آن به‌عنوان عنصری برای زیباترکردن محیط داخلی و خنثی‌کردن سردی بتن استفاده شده است. درخت زیتون به‌عنوان نمادی از مدیترانه در طراحی داخلی رستوران «کوک» (Kook) واقع در شهر رم حفظ شده است.

 

دوچرخه شماره ۸۴۴

درخت در مرکز این خانه و روی استخر قرار دارد. در طراحی آن از سنت‌های شرقی الهام گرفته شده تا از عناصری هم‌چون هوا، نور و آب بهترین استفاده شود. این خانه در سنگاپور قرار دارد.

کد خبر 345069

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha