همشهری آنلاین: وزیر اقتصاد مستعفی فرانسه در پی استعفای رسمی از سمت خود، بطور غیررسمی از نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ خبر داد.

اعلام نامزدی غیررسمی وزیر اقتصاد مستعفی فرانسه برای انتخابات ریاست‌جمهوری

به گزارش خبرگزاری فارس، وزیر اقتصاد مستعفی فرانسه روز سه‌شنبه در پی استعفا از سمت خود، به طور غیررسمی نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری 2017 فرانسه را اعلام کرد.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، «امانوئل ماکرون» با اشاره به وجود محدودیت‌ها در نظام سیاسی کشور، از قصد خود برای آغاز مرحله جدید مبارزات سیاسی خبر داد.

علاوه بر این، «استفان لوفول» سخنگوی دولت فرانسه نیز روز چهارشنبه طی اظهاراتی در گفت‌وگو با شبکه «یوروپ 1» درخصوص استعفای وزیر اقتصاد فرانسه اعلام کرد: «امانوئل ماکرون بنا به دلایل شخصی دولت را ترک کرده چرا که قصد نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری 2017 فرانسه را دارد.»

وی افزود: «البته این موضوع مانع نامزدی فرانسوآ اولاند در انتخابات آینده نخواهد شد. من فکر می‌کنم که امانوئل ماکرون استعفا کرده تا نامزد شود.»

اعلام غیررسمی نامزدی ماکرون در انتخابات ریاست جمهوری 2017 فرانسه در حالیست که معضل بیکاری در فرانسه و وضع اقتصاد نابسامان این کشور طی ماه‌های اخیر انتقادها از عملکرد و کارنامه کاری وزیر اقتصاد این کشور را تشدید کرده بود.

کد خبر 345066

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha