سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروگانگیری دو مرد مسلح با چاقو در کلیسایی در شمال فرانسه با کشته شدن یکی از گروگان‌ها و دو گروگانگیر پایان یافت.

ترور فرانسه

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، در حمله این دو تن به کلیسای "سن‌اتین دو رووری" در منطقه نورماندی فرانسه ۴ تا ۶ تن گروگان گرفته شدند اما با دخالت نیروهای پلیس این گروگانگیری پایان یافت. پیش از ورود پلیس به این حمله عوامل گروگانگیری کشیش این کلیسا را به قتل رساندند. گفته می‌شود مهاجمان در حالی که نام "داعش" را تکرار می‌کردند سر کشیش مزبور را از تن جدا کردند. هم‌چنین حال یکی از گروگان‌ها وخیم گزارش شده است.

با ورود نیروهای پلیس دو عامل گروگانگیری کشته و این حمله پایان یافت. در حالی که هنوز هویت افراد دخیل در این گروگانگیری اعلام نشده است برخی منابع عامل اصلی این گروگانگیری را "سید احمد غلام" دانشجوی ۲۴ ساله الجزایری معرفی می‌کنند. گفته می‌شود یکی از عوامل این حمله سال 2015 در حالی که تلاش داشته به سوریه سفر کند، بازداشت و مدتی بعد آزاد شده است.

پلیس فرانسه عملیات برای کشف مواد منفجره در اطراف کلیسای مذکور را آغاز کرده است.

در حالی که دادستان فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است تحقیقات برای تشخیص تروریستی بودن یا نبودن این حمله هم‌چنان ادامه دارد گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای بر روی خبرگزاری خود "اعماق" مسئولیت این گروگانگیری را برعهده گرفت.

در همین حال روزنامه لوفیگارو گزارش داده‌ است، رییس‌جمهور به همراه وزیر کشور فرانسه قرار است در محل این حادثه حاضر شوند.

اولاند با حضور در محل این گروگانگیری گفت: این یک حمله تروریستی از سوی افرادی بود که ادعا کردند با داعش در ارتباط هستند. داعش با اقدامات اخیر خود صراحتا با ما اعلام جنگ کرده است اما به طور قطع ما با آن‌ها مقابله خواهیم کرد.

مانوئل والس، نخست‌وزیر فرانسه نیز با انتشار توئیتی به این حادثه واکنش نشان داد. وی در این پیام خود نوشته‌ است: سراسر فرانسه و تمامی کاتولیک‌ها روحشان از این رویداد جریحه‌دار شده است. ما این اقدامات وحشیانه را متوقف خواهیم کرد.

علاوه بر این دفتر رسانه‌ای واتیکان نیز با انتشار بیانیه‌ای به این حادثه پرداخت. در این بیانیه آمده است: پاپ ضمن محکوم کردن شدید این حمله در اندوه و وحشت این اتفاق شریک است و برای قربانیان آن دعا می‌کند.

کلیسای سنت اتین دو رووری یکی از چندین کلیسای کاتولیکی است که نامش در "لیست حملات" داعش که در آوریل 2015 به دست آمده بود، وجود داشت.

کد خبر 341311

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha