جمعه ۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد: با حملات در بلژیک، فرانسه و آلمان موجی از وحشت و ترس سراسر قاره اروپا را فرا گرفته است.

terror

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، نیک رابرتسون خبرنگار شبکه سی ان ان در گزارشی از لندن گفت: پلیس در فرانسه با اقدامات فوریتی و تحقیقات گسترده تلاش کرده است سریعا این وحشت را از بین ببرد اما واقعیت این است بسیاری در شمال اروپا، صدها مرد و زن جوان به عراق و سوریه رفتند و آنها در حال بازگشت هستند.

این مسئله برای مسئولان ضد تروریسم و سازمان‌های اطلاعاتی چالش بزرگی است و آنها باید افراد در حال بازگشت به کشورهایشان را ثبت و افرادی را که در سوریه و عراق بودند، شناسایی کنند.

منابع خبری باید این افراد را به موقع پایش کنند و باید خطر آنها در مدت کوتاه یا چند ماه یا سال گذشته را ارزیابی کنند و تماس آنهابا خارج از کشور و احتمالا دستور به آنها از خارج از کشور برای حمله را بررسی کنند.

نیک رابرتسون گفت: ما شاهد حوادث مختلف در نقاط مختلف هستیم. این مسئله مشکلات آژانس‌های اطلاعاتی را افزایش می‌دهد.

وی افزود: انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا رای داد و این احتمال وجود دارد که چنین رویدادی در فرانسه نیز رخ دهد. نگرانی های زیادی درباره تعداد مهاجران و سپس درباره این که آنها چه کسانی هستند و چه کاری ممکن است انجام دهند،وجود دارد.

من افرادی را دیدم که با من درباره مسلمانان و تهدید آنها صحبت کردند. مهاجران به ترکیه و مصر نمی روند و آنها جاهایی مانند اسپانیا را یافتند.

بنابراین مردم آگاهی بیشتری درباره افراد اطراف خود دارند. مردم در تابستان گذشته چنین نگرانی‌هایی نداشتند و ملی گرایان و سازمان‌های چپ گرا به آن دامن زدند. این‌ها چیزی است که تبلیغات برای داعش محسوب می‌شوند.

کد خبر 341529

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha