یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
۰ نفر

ترور امام جماعت مسجد جامع الفرقان و دستیارش در نیویورک، مسلمانان این شهر را به خیابان‌ها کشاند.

مسلمانان نیویورک در پی ترور امام جماعت مسجد جامع الفرقان خواستار اجرای عدالت شدند.

مولانا علاءالدين آخونجي، امام جماعت 55ساله مسجد جامع الفرقان در منطقه كوئينز نيويورك 2روز گذشته (شنبه بعد از ظهر به وقت محلي) پس از نماز عصر به همراه ثراءالدين، دستيارش، هدف گلوله فردي ناشناس قرار گرفتند و كشته شدند. آخونجي كه از ناحيه سر هدف قرار گرفته بود در دم جان سپرد و دستيار 64ساله‌اش كه از ناحيه سينه به‌شدت زخمي شده بود، در بيمارستان درگذشت.

روزنامه نيويورك تايمز به نقل از شاهدان عيني نوشت ضارب تي‌شرت و شلوارك به تن داشته و اين دو را از پشت هدف قرار داده است. او سپس موفق شده پياده از محل بگريزد. تحقيقات پليس آمريكا براي دستگيري ضارب ادامه دارد. آخونجي 2سال پيش از بنگلادش به آمريكا مهاجرت كرده بود و از آن زمان، نمازهاي يوميه مسجد الفرقان به امامت او برگزار مي‌شد. گفته مي‌شود او شخصيتي آرام داشته و در منطقه كوئينز هيچ‌كسي با او دشمني نداشته است.

مسلمانان نيويورك ديروز با برگزاري تظاهراتي ترور امام جماعت مسجد الفرقان را محكوم كرده و خواستار اجراي عدالت شدند. به گفته معترضان، ترور مولانا آخونجي با «انگيزه مذهبي» انجام شده است. تظاهرات‌كنندگان اظهارات دونالد ترامپ، نامزد جنجالي حزب جمهوريخواه آمريكا در انتخابات رياست‌جمهوري اين كشور را در تشديد اسلام‌هراسي مؤثر دانسته و ترور مولانا آخونجي را از نتايج آن عنوان كردند. ترامپ سال گذشته خواستار ممنوعيت ورود مسلمانان به آمريكا شده و گفته بود براي جلوگيري از گسترش افراط‌گرايي، چاره‌اي جز تعطيلي مساجد وجود ندارد. سخنان ترامپ اعتراض مردم و همچنين سران هر دو حزب جمهوريخواه و دمكرات را به‌دنبال داشت.

پيش از اين نيز در نقاط مختلف آمريكا، حمله‌هايي عليه مسلمانان به وقوع پيوسته بود اما اين نخستين‌بار است كه امام جماعت مسجدي در نيويورك ترور مي‌شود. يك‌ماه پيش نيز 2نوجوان مقابل مسجد ديگري در اين شهر مورد حمله قرار گرفتند و به‌شدت زخمي شدند. چندي قبل هم يك پزشك مسلمان در شهر هيوستون در ايالت تگزاس توسط 3مرد ناشناس زخمي شد. اين حمله يك روز پس از آن بود كه يك مرد مسلمان ديگر مقابل مركز اسلامي فلوريدا مورد ضرب و جرح قرار گرفت.

  • آشوب در ميلواكي

در پي تيراندازي نيروهاي پليس به يكي از ساكنان محله سياهپوست‌نشين ميلواكي و كشته‌شدن او، معترضان كه بيشتر آنها سياهپوست هستند، به خيابان‌هاي اين شهر ريخته‌اند. حضور روز گذشته معترضان در خيابان‌ها، به درگيري ميان آنها و پليس ضد‌شورش منجر شد. در جريان اين درگيري، يك پمپ بنزين و چند خودروي پليس به آتش كشيده شد و چند نفر نيز زخمي شدند.

طبق گزارش نهادهاي امنيتي آمريكا، 2افسر پليس دستور توقف خودروي 2مظنون را داده بودند كه يكي از آنها پياده شده و اقدام به فرار مي‌كند. گفته مي‌شود با توجه به مسلح بودن اين فرد، يكي از افسران مجبور به تيراندازي شده كه كشته‌شدن فرد مظنون را به‌دنبال داشته است. هويت اين فرد مشخص نشده اما سن او 23سال اعلام شده است.

کد خبر 343191

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha