پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد تعیین سرنوشت کالاهای کشف شده قاچاق در دیدار با اعضای هیأت دولت و برگزاری دومین نشست دادستانی تهران با نمایندگان دستگاه‌های مرتبط با مبارزه با قاچاق کالا و ارز، برخی ابهامات مطرح در آیین‌نامه اجرایی ابلاغی دولت در مورد چگونگی برخورد با این کالاها مرتفع شد. رهبر معظم انقلاب در دیدار خود با اعضای هیأت دولت فرمودند:

قاچاق کالا

«در مبارزه جديد با قاچاق، همين مسئله انهدام بسيار مهم است. البته بعضي از مرتبطين با اين مسائل گفتند بعضي از اين اقلام را مي‌شود صادر كرد.خيلي خوب اين را من حرفي ندارم، اينكه ما گفتيم حتما منهدم كنند جنس‌هاي قاچاق را، شامل آن قاچاق‌هاي جزئي كوله‌برها و اينها نيست بلكه شامل باندهاي بزرگ، كالاي بزرگ و آنهايي است كه بازار كشور را تحت‌تأثير قرار مي‌دهد.»

پس از اين اظهارات دادستان تهران نيز در جلسه ديروز خود با برخي از دستگاه‌هاي متولي مقابله با قاچاق كالا در دفتر دادستاني به شفاف‌سازي‌ بيشتر در مورد سرنوشت كالاهاي كشف شده قاچاق پرداخت و اعلام كرد: در بحث امحا، اولويت با كالاهاي فرهنگي يا كالاهايي مانند مشروبات الكلي است كه ورود، نگهداري و مصرف آنها جرم محسوب مي‌شود.

همچنين امحاي لباس‌هاي مبتذل، لوازم آرايشي، اقلام فاسدشدني، مصرفي يا غيرقابل استفاده و كالاهاي تاريخ گذشته اولويت دارد. عباس جعفري‌دولت‌آبادي با بيان اينكه در حال حاضر امحاي كالاهاي قاچاق سرمايه‌اي مانند خودرو مدنظر دادستاني تهران نيست، در مورد انتشار اخباري مبني بر ورود روزانه بيش از 3هزار كانتينر كالاي قاچاق به كشور اعلام كرد، انتشار اين خبر اين پرسش را مطرح مي‌سازد كه باوجود تلاش دستگاه‌ها و اعمال نظارت‌ها، چگونه اين حجم كالاي قاچاق وارد كشور مي‌شود؟

کد خبر 344554

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha