جوان ۲۱ ساله در سایت خرید و فروش کالا از فروشندگان کلاهبرداری می‌کرد و اجناس آنها را در همان سایت به مشتریان خودش می‌فروخت.

متهم كه محسن نام دارد، مدتي قبل و با شكايت يكي از مالباختگان تحت تعقيب پليس فتاي خراسان رضوي قرار گرفت. شاكي گفت: براي فروش پرنده‌هاي زينتي در يكي از سايت‌هاي خريد و فروش كالا آگهي داده بودم. همان روز جواني با من تماس گرفت و براي خريد پرنده‌ها با هم به توافق رسيديم.

مبلغ پيشنهادي‌اش براي هر پرنده يك ميليون تومان بود اما گفت كه 500هزار تومان به حسابم مي‌ريزد و بقيه پول را زماني واريز مي‌كند كه پرنده‌ها را دريافت كند. پس از آن پرنده‌ها را به آدرسي كه گفته بود فرستادم اما زماني كه براي دريافت بقيه مبلغ با او تماس گرفتم، موبايلش خاموش بود و اكانتي كه در تلگرام از آن استفاده كرده بود نيز پاك شده بود.

با شكايت مرد جوان تحقيقات مأموران براي دستگيري جوان كلاهبردار شروع شد. مأموران راهي آدرسي شدند كه اين مرد در اختيار شاكي قرار داده بود اما آدرس متعلق به مرد جواني بود كه مي‌گفت پرنده‌ها را از فرد ديگري خريده و بابت آن چند ميليون تومان پرداخت كرده است.

بررسي‌ها نشان مي‌داد كه جوان كلاهبردار كاملا حرفه‌اي عمل كرده است. او در ابتدا با فروشنده پرنده‌ها بر سر قيمت به توافق رسيده بود و پس از آن عكس ديگري از چند پرنده در سايت منتشر كرده و مدعي شده بود كه قصد فروش آنها را به قيمتي پايين دارد. با توجه به قيمتي كه او پيشنهاد كرده بود، خيلي زود براي آگهي جعلي او مشتري پيدا شده بود و او پس از دريافت پول از مشتري، نشاني او را به فروشنده اصلي پرنده‌ها داده بود تا پرنده‌ها براي او ارسال شود.

به اين ترتيب نه‌تنها چند ميليون تومان بابت فروش پرنده‌ها از مشتري خودش دريافت كرده بود، بلكه فقط 500هزار تومان به صاحب اصلي آنها پرداخت كرده و از اين طريق دست به كلاهبرداري زده بود. با اين اطلاعات، جست‌وجوها براي دستگيري جوان كلاهبردار ادامه يافت و در نهايت مأموران موفق شدند محل زندگي وي را شناسايي و او را دستگير كنند.

سرهنگ جواد جهانشيري، رئيس پليس فتاي خراسان رضوي گفت: متهم كه جواني 21ساله و كارش پرورش كبوتر است، در بازجويي‌ها به چند كلاهبرداري ديگر با همين شگرد اعتراف كرد و مدعي شد كه پس از كلاهبرداري از فروشندگان در سايت‌هاي اينترنتي، كالاي آنها را به افراد ديگري مي‌فروخت. وي از شهروندان خواست كه هنگام معاملات اينترنتي حتما از واريز شدن همه مبلغ معامله به‌حساب مطمئن شده و پس از آن كالاي خود را در اختيار خريدار قرار دهند و مراقب باشند چرا كه كلاهبرداران اينترنتي هميشه در سايت‌هاي خريد و فروش كالا براي به‌دام انداختن طعمه‌هايشان در كمين نشسته‌اند.

کد خبر 344167

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha