همشهری آنلاین: فرمانده انتظامی پایتخت از جمع آوری بیش از ۵۰۰۰ معتاد متجاهر از معابر اصلی،بزرگراه ها و بوستان های پایتخت در چهار روز گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین ساجدی نیا در این باره گفت: با توجه به ظرفیت اعلامی از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر و شهرداری تهران مبنی بر پذیرش معتادان متجاهر؛ طرح پاکسازی 49 نقطه از سطح شهر تهران نظیر بزرگراه ها، معابر اصلی و بوستان ها که همچنان ادامه دارد در دستور کار قرار گرفت و با تلاش ماموران انتظامی تهران بزرگ بیش از 5000 معتاد متجاهر از این نقاط طی چهار روز گذشته جمع آوری و به کمپ های مربوطه معرفی شدند.

وی افزود:در سال‌های اخیر آمار رو به رشد وجود معتادان متجاهر و خطرناک در سطح شهر باعث شد تا این موضوع به یکی از دغدغه های اصلی مردم و پلیس پایتخت بدل شود، به همین منظور به پلیس های تخصصی دستور داده شد با هماهنگی مقام قضائی ، طرح مذکور را در بزرگراه ها، معابر اصلی و مناطقی که محل تجمع معتادان متجاهر بوده به اجرا درآورند.

سردار ساجدی نیا با بیان اینکه حضور معتادان متجاهر در سطح شهر تهران چهره زشتی به شهر داده بود تصریح کرد: البته تعدادی از این افراد بارها از سوی پلیس جمع آوری شده اند اما به خاطر نبود امکانات کافی و محل نگهداری مناسب دوباره به چرخه اعتیاد و جرم باز گشتند که در نهایت با رصد 49 نقطه از سطح پایتخت نظیر بزرگراه‌های چمران و کردستان، میدان شوش و هرندی و منطقه فرحزاد که محل تجمع و تردد آنان بود بیش از 5000 معتاد متجاهر جمع آوری شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای پنجمین مرحله از طرح سراسری مبارزه با قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر در سال جاری نیز طی چهار روز گذشته اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه دستگیری و برخورد با قاچاقچیان و خرده فروشان جزء مطالبات به حق شهروندان تهرانی و از اولویت های کاری پلیس پایتخت است، پلیس تهران بزرگ با اجرای طرح گسترده در سال 95 اقدامات خود را آغاز کرده و در این زمینه ضمن شناسایی نقاط آلوده به توزیع و مصرف مواد مخدر موفق به انهدام 28 باند و شبکه گسترده توزیع و خرده فروشی مواد مخدر سنتی و صنعتی شد.

ساجدی نیا در خصوص عملکرد یگان های عملیاتی در زمینه مبارزه با مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون اظهار داشت: طی عملیات های جداگانه ای که از سوی ماموران پلیس پایتخت انجام شده است تعداد قابل توجه ای از خرده فروشان و توزیع کنندگان خرد دستگیر شدند که این میزان دستگیری ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد:با تلاش ماموران پلیس پایتخت تاکنون بیش از 10 تن انواع مواد مخدر از قاچاقچیان و خرده فروشان کشف شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 50 درصد افزایش را نشان می دهد.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به آمادگی پلیس برای جمع آوری تمامی معتادان متجاهر از سطح پایتخت اعلام داشت، در صورتی که همه نهادهای مسئول و ذیربط ظرفیت پذیرش اینگونه افراد را فراهم کرده و افزایش دهند، پلیس این آمادگی را دارد که تمامی این افراد را جمع آوری کرده و به کمپ های مربوطه تحویل دهد.

براساس گزارش سایت پلیس، سردار ساجدی نیا ، ضمن تقدیر از همکاری خوب مردم در شناسایی نقاط آلوده و معرفی مواد فروشان به پلیس اعلام داشت:طرح امنیت و آرامش در سال جدید به قوت خود باقی است و شهروندان می توانند در صورت مشاهده موارد مجرمانه که هنجارهای اجتماعی را مورد تهدید قرار می دهد، بلافاصله با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس حاصل نمایند تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی شود.

کد خبر 343866

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha