یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: پزشکان در کانادا اکنون بر اساس مقررات جدیدی که دولت این کشور به تصویب رسانده است، می‌توانند هروئین را برای بیمارانی که اعتیاد بسیار شدید به این دارو دارند، تجویز کنند.

prescription

به نوشته لایوساینس این مقررات که هفته گذشته به اجرا درآمد، به هر پزشکی اجازه می‌دهد که از دپارتمان بهداشت ملی کانادا که به Health Canada مشهور شده است، تقاضای دسترسی به هروئین رده پزشکی برای تجویز به بیماران ویژه کند.

بر اساس مقررات جدید، این تقاضاها بر اساسی مورد به مورد به‌وسیله «برنامه دسترسی ویژه» تحت مدیریت دولت تأیید می‌شوند.

اما این دارو که نام پزشکی آن «دی‌استیل مرفین» است، را می‌توان فقط برای بیماران با اعتیاد شدید به هروئین تجویز کرد که چندین بار برای ترک اعتیاد با روش‌های دیگر تلاش کرده‌اند، اما ناکام آمده‌اند.

این تغییرات در هنگامی صورت می‌گیرد، مرگ‌های ناشی از مصرف بیش‌ازحد مواد شبه‌افیونی در کانادا در حال افزایش است.

شماری از بررسی‌ها نشان داده‌اند که درمان با دی‌استیل مرفین می‌تواند به بیماران معتادی که سایر درمان‌ها بر آن‌ها مؤثر نبوده است، کمک کند.

برای مثال یک بررسی در سال ۲۰۰۹ در کانادا نشان داد که بیماران با اعتیاد شدید به هروئین که دی‌استیل مرفین دریافت می‌کردند، در مقایسه با معتادانی که درمان استاندارد با متادون دریافت می‌کردند، با احتمال بیشتری به درمان اعتیادشان ادامه خواهند داد و با احتمال کمتری به مصرف داروهای غیرقانونی روی می‌آورند.

تجویز دی‌استیل مرفین همچنین در برخی از کشورهایی اروپایی مانند سوئیس، آلمان، هلند و دانمارک برای درمان افراد دچار وابستگی به مواد شبه‌افیونی که سایر درمان‌ها بر آنان مؤثر نبوده است، به کار می‌رود.

بیمارانی که نسخه هروئین دریافت می‌کنند، تحت نظر کارکنان پزشکی آن را به خود تزریق می‌کنند.

کد خبر 346679

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha