مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشجویان موسسه فناوری فلوریدا در روزهای اوج شهاب‌باران برساوشی و با استفاده از مجموعه ای از دوربین‌های لنز واید که در سرتاسر جهان آسمان را نشانه گرفته‌بودند، تصویری زیبا از بارش شهابی در کل آسمان زمین ثبت کردند.

براساس گزارش گيزمودو،‌اين بارش شهابي در روزهاي 11 و 12 آگوست به اوج خود رسيد.اين تصوير از بارش شهابي توسط 58 دوربين SkySentinel Allsky كه در آمريكا،‌كانادا، تايوان، هدوستان، برزيل، استراليا و چندين كشور ديگر نصب شده‌بودند خلق شده‌است.

شهاب باران

دوربين‌ها به صورت 24 ساعته و طي هفت روز هفته از آسمان تصويربرداري كرده و تمامي تصاوير خود را روي سرور دانشگاه فلوريدا بارگذاري مي‌كردند. اين دوربين‌ها با هدف نظارت بر بارش شهاب‌هاي آسماني يا ديگر رويداد‌هاي اتمسفري توسط لابراتورا‌هاي ملي سانديا در سرتاسر كره زمين نصب شده‌اند. دانشجویان همچنین از این فعالیت برای کمک به ارتقای نرم‌افزار سیستم دوربین به منظور بهبود دقت آن استفاده کردند.

تصویري كه در نهايت ار تركيب تصاوير اين دوربين‌ها به دست آمد،‌ چشم‌اندازي كاملا متفاوت را از شهاب‌باران برساوشي، از مهم‌ترین بارش‌های شهابی سالانه در آسمان زمين كه از توده ذرات به جا مانده از دنباله‌دار سوئیفت‌تاتل به وجود می‌آید، فراهم آورده‌است.

کد خبر 343864

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha