جمعه ۲۷ مهر ۱۳۸۶ - ۱۴:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: باشگاه فرهنگی ورزشی ملوان نیروی دریایی بندر انزلی در سال ۱۳۴۸ و فقط در رشته فوتبال، با حمایت ناوبان کریم رستگاری‌راد (رئیس وقت تربیت بدنی نیروی دریایی انزلی) و با مربیگری بهمن صالح‌نیا که بازیکن تیم ملوان نیز بود، تأسیس شد.

باشگاه فرهنگی ورزشی ملوان نیروی دریایی بندر انزلی

به گزارش وب‌سایت رسمی باشگاه ملوان بندر انزلی صالح نیا که معلم ورزش مدارس انزلی بود این تیم را با جمعی از شاگردان خود تشکیل داد. ملوان که کار خود را از مسابقات دانش آموزی کشور و مسابقات استانی شروع کرده بود طی مدت کوتاهی پا به عرصه لیگ دسته اول کشور گذاشت و از همان ابتدا با ارائه بازی‌های زیبا و کسب نتایج شایسته، توجه همگان را به خود جلب كرد.

ملوان از سال 52 به بعد در تمام ادوار لیگ ایران حاضر بود و تنها در سال 75 بود که برای اولین بار در مسابقات لیگ فوتبال سقوط را تجربه کرد.

ملوان كه بعد‌ها در سال‌هاي 78 و 81 به دسته يك سقوط كرده بود، مجددا در ليگ برتر 94 ناموفق نشان داد و به ليگ يك سقوط كرد

با این حال یک کارنامه مثبت برای همیشه از ملوان در تاریخ فوتبال ایران ثبت شده است، ملوان تا سال 80 بهترین تیم شهرستانی تاریخ لیگ ایران بوده است.

 گرچه بعد از آن سپاهان و فولاد، ملوان را به پله سوم سکوی افتخار شهرستانی‌ها بردند اما هنوز ملوان با کسب سه عنوان قهرمانی در جام حذفی کشور و 3 نایب قهرمانی، صاحب رکوردی قابل توجه در تاریخ فوتبال کشور است.

رنگ لباس:

1. پیراهن، شورت و جوراب سفید
2. پیراهن، شورت و جوراب آبی

استادیوم:

ورزشگاه جهان پهلوان تختی،  گنجایش : 20 هزار نفر

  • 1348: تاسیس باشگاه
  • 1351: ورود به لیگ دسته اول ایران (جام تخت جمشید)
کد خبر 34348

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز