همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با اقدامات صورت گرفته، از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به سال گذشته در مدت مشابه، شاهد کاهش ۶۰ درصدی آتش‌سوزی در جنگل‌های مناطق تحت حفاظت سازمان هستیم.

کاهش ۶۰ درصدی آتش‌سوزی در جنگل‌های تحت حفاظت سازمان محیط زیست

به گزارش ايرنا، علی تیموری گفت: از ابتدای سال جاری تا 20 مرداد کم‌تر از هزار هکتار از جنگل‌های موجود در مناطق چهارگانه تحت پوشش سازمان حفاظت محیط زیست دچار آتش‌سوزی شده، این در حالی است که سال گذشته در همین مدت زمانی دو هزار و 350 هکتار جنگل در آتش سوخت.

وی اظهار کرد: این در حالی است که در سال 93 در مدت مشابه بیش از 5 هزار هکتار از جنگل‌های مناطق چهارگانه دچار آتش‌سوزی شده بود.

تیموری با تاکید بر این که بیش‌تر موارد دچار حریق در همان ساعات اولیه مهار شد، گفت: تشکیل ستاد پایش، پاسگاه و ایستگاه‌های سیار، تشکیل ستاد واکنش سریع اطفای حریق، تجهیز نیروها، آماده‌سازی نیروهای مردمی و استفاده از بالگرد اقداماتی است که موجب شد تا شاهد آتش‌سوزی کم‌تری در مناطق چهارگانه باشیم.

وی اظهار کرد: امسال برای استفاده از بالگرد در زمان وقوع حریق هماهنگی‌های خوبی صورت گرفت و بر این اساس به محض درخواست استان‌ها برای بالگرد، اعزام به منطقه صورت گرفت.

مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست گفت: استان‌هایی مانند فارس، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، لرستان و ایلام استان‌هایی حساس در زمینه وقوع آتش‌سوزی هستند که درخواست بالگرد کرده بودند و بالگردها در ساعات اولیه در محل حاضر شدند.

تیموری افزود: استان گلستان تاکنون برای بالگرد درخواستی نداشته است زیرا اقدامات صورت گرفته اعم از پایش‌های مداوم، ایجاد ایستگاه‌های سیار، تجهیز نیروها و آگاه‌سازی عمومی بسیار نتیجه‌بخش بوده است، این نشان می‌دهد که آتش‌سوزی جدی در آن منطقه رخ نداده و یا در ساعات اولیه مهار شده است.

کد خبر 343474

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha