همشهری آنلاین: معاون کل وزارت بهداشت، معتقد است بعد از «برجام» و رفع تدریجی تحریم‌ها، کشور نیازمند «دیپلمساسی سلامت» است.

دکتر ایرج حریرچی

به گزارش مهر، دکتر ایرج حریرچی در همایش دیپلماسی سلامت با اشاره به چالش‌هایی چون تغییرات اقلیمی، محیط زیست و... در منطقه، گفت: این چالش‌ها دولت‌ها و بخش خصوصی را به خود مشغول کرده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: امیدوارم افرادی که در سیاست جهانی در حوزه بهداشت تلاش می‌کنند، در مذاکرات و کار دیپلماسی جمعی در حوزه سلامت و علیه تهدیدات سلامت، موفق باشند.

وي گفت: در ایران، طرح تحول نظام سلامت مهم‌ترین برنامه‌ای‌ است که به بحث پوشش همگانی سلامت می‌پردازد و هدف اصلی این برنامه کاهش نابرابری در حوزه سلامت، بهبود خدمات بهداشتی و درمانی و کاهش پرداختی از جیب مردم است.

حریرچی افزود: سعی می‌کنیم تا طرح تحول نظام سلامت در مسیر بهبود کیفیت خدمات و کاهش پرداخت‌ها در حوزه سلامت باشد. وزارت بهداشت ایران اقداماتی،در حوزه پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر آغاز کرده، این اقدامات از سوی سازمان‌جهانی‌بهداشت ، یکی از برنامه‌های پیشرفته شناخته شده و قرار است تا گزارش عملکرد آن در سال ۲۰۱۸ در مجمع عمومس سازمان ملل گزارش شود.

قائم مقام وزیر بهداشت همچنین اظهار کرد: ما اکنون در سال ۲۰۱۶ قرار داریم و تحریم‌های ناعادلانه به کشور ما خسارت‌هایی را تحمیل کرده است. اما بعد از برجام این تحریم‌ها به تدریج رفع می‌شوند. بنابراین ما به «دیپلماسی سلامت» نیازمندیم تا بتواند چالش‌های منطقه ما از جمله تروریسم سازماندهی شده، تنش‌های سیاسی، بلایا و فجایع انسانی طبیعی و ... را رفع کند.

حریرچی گفت: با توجه به اینکه در منطقه‌ای پرخطر هستیم، اولویت ما در حوزه سلامت عمومی این است که افرادی را در ایران به دانش دیپلماسی سلامت جهانی مجهز کنیم تا بتوانند در حوزه دیپلماسی سلامت در منطقه و جهان کمک کنند.

کد خبر 343181

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha