مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۱
۰ نفر

این روزها بررسی لایحه احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم توسعه در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در جریان است و قرار است به‌زودی وزیر بهداشت و درمان نیز برای پاسخ به پرسش‌های نمایندگان و برخی از سوالات مطرح شده در صحن علنی به جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برود.

محمدحسين قرباني، نايب‌رئيس كميسيون بهداشت با تأكيد بر ضرورت نظارت دقيق بر منابع مالي وزارت بهداشت، گفت: تلاش داريم در برنامه ششم توسعه نظارت دقيقي بر منابع مالي وزارت بهداشت صورت گيرد تا براساس قانون و درچارچوب تعريف شده اين هزينه‌ها از سوي وزارت بهداشت تامين شود.

بنابر گزارش خانه ملت، اعضاي كميسيون بهداشت به‌دنبال اين هستند كه در برنامه ششم توسعه دولت را مجاب كرده تا به‌طور شفاف به نظارت بر منابع مالي وزارت بهداشت اقدام كند تا اين منابع در جهت قانون مصوب، هزينه شود.

قرباني مي‌گويد: نمايندگان كميسيون بهداشت و درمان مجلس درنظر دارند تا دولت را مجاب كنند كه در طول برنامه ششم توسعه، ماليات بر كالاهاي آسيب رسان مانند نوشابه را به‌صورت پلكاني افزايش دهد.

  • با وزير بهداشت مماشات نمي‌كنيم

از سوي ديگر، يك روز پس از آنكه نادر قاضي‌پور، نماينده اروميه در تذكري در صحن علني گفت كه «برخي از رؤساي كميسيون‌ها با وزرا رفيق هستند و اين مسئله به نوعي مانع برگزاري جلسات سؤال و پاسخ از وزرا در كميسيون‌ها مي‌شود»

سخنگوي‌كميسيون بهداشت به اين اظهارات پاسخ داد. قاضي پور گفته بود «سؤالي كه در كميسيون بهداشت و درمان مطرح كرديم بنابر دلايلي پيگيري نشد و دبير كميسيون بعد از چند روز به ما زنگ زد و گفت سؤال بماند براي بعد» و اين در حالي است كه اميني فرد گفت كميسيون در اين مورد كوتاهي نخواهد كرد.

سخنگوي كميسيون بهداشت به خبرگزاري خانه ملت گفت: در مورد سؤال نماينده اروميه بنا بود وزير بهداشت را به كميسيون دعوت و سؤال ايشان را مطرح كنيم كه وزير تقاضاي استمهال كرده است.

وي افزود: از اين‌رو كميسيون بهداشت طبق بند 5ماده 209آيين‌نامه داخلي با تقاضاي استمهال وزير جهت پاسخگويي موافقت كرد زيرا براساس بند مذكور كميسيون مي‌تواند به‌مدت 10روز به وزير بهداشت فرصت مجدد دهد. سخنگوي كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: هفته آينده، وزير بهداشت در كميسيون حاضر شده و به سؤالات نمايندگان پاسخ مي‌دهد ضمن اينكه موضوع حضور وزير بهداشت در كميسيون به اطلاع نماينده اروميه نيز رسيده بود.

کد خبر 343347

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha