مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: فضانورد جف ویلیامز که درحال حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی سکونت داشته و فرماندهی آن را نیز به عهده دارد، به زودی رکورد اسکات کلی دیگر فضانورد آمریکایی را خواهد شکست.

براساس گزارش ديسكاوري، ويليامز به زودي ركورد بيشترين مدت اقامت در فضا را به نام خود را ثبت خواهد‌كرد. در 24 آگوست 2016، جف ويليامز فرمانده ماموريت 48 ايستگاه فضايي ركورد فضايي جديدي را به نام خود ثبت خواهد كرد: تا اين تاريخ مجموع روزهاي سكونت وي در فضا به 520 روز خواهد‌رسيد.

اين درحالي است كه بيشترين مدت زمان اقامت يك فضانورد آمريكايي در فضا يك سال بوده‌است. اسكات كلي در قالب برنامه‌اي مطالعاتي با هدف بررسي تاثيرات فضا بر بدن و ذهن انسان به مدت يك سال در ايستگاه فضايي اقامت كرد و در نهايت در ماه مارس 2016 به زمين بازگشت.

حرفه فضانوردي ويليامز قدمتي به اندازه قدمت ايستگاه فضايي بين‌المللي دارد. در سال 2000 وي يكي از خدمه پرواز STS-101، سومين پرواز به سوي ايستگاه فضايي نوپا بود كه در آن ماموريت تنها يك راهپيمايي فضايي انجام گرفت كه ويليامز نيز در آن حضور داشت.

ماموريت كنوني ويليامز سومين ماموريت فضايي وي و دومين ماموريت فضايي طولاني مدتي است كه در آن حضور دارد. زماني كه ويليامز در 6 سپتامبر 2016 به زمين بازگردد، با 520 روز اقامت در فضا ركورد پيشين اسكات كلي را خواهد شكست. با اين تفاوت كه كلي به صورت ممتد براي يك سال در فضا سكونت كرد،‌اما 520 روز ويليامز مجموع روزهاي اقامت وي در طي تمامي ماموريت‌هايش هستند.

کد خبر 342795

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha