دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیروهای دمکراتیک کُرد و عرب سوریه در ادامه درگیری با گروه تروریستی داعش در شهر منبج، کنترل مرکز این شهر را به دست گرفتند.

 تسلط نیروهای کُرد سوریه بر مرکز شهر منبج

به گزارش ايرنا، به نوشته پایگاه خبری روزنامه القدس العربی، نیروهای دمکراتیک کُرد و عرب با حمایت ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا با ادامه درگیرها در شهر راهبردی منبج در شمال حلب توانستند بر مرکز این شهر مسلط شوند.

براساس این گزارش، نیروهای کُرد در مرکز این شهر کنترل مرکز امنیتی، شرکت آب، مرکز فرهنگی هتل، مدرسه و شهرک التپه و نقاط دیگر را به دست گیرند.

منابع میدانی گزارش دادند که درگیری نیروهای کُرد با پشتیبانی حملات هوایی ائتلاف با عناصر داعش همچنان در برخی خیابان ها که صدها غیرنظامی در آنها حضور دارند، ادامه دارد.

با پیشروی نیروهای کُرد به مرکز این شهر عناصر گروه تروریستی داعش در شمال این شهر محاصره شده و عرصه میدانی آنها تنگتر می شود .

نیروهای کُرد سوریه اواخر ماه می گذشته عملیات خود برای بازپس گیری شهر منبج از اشغال تروریست های داعش را با حمایت ائتلاف بین المللی ضد داعش شروع کردند.

با توجه به حضور غیرنظامیان در این شهر و محاصره آنها از سوی گروه تروریستی داعش به عنوان سپر انسانی شمار زیادی از آنها تاکنون در حملات هوایی کشته شده اند.

شهر منبج (در 360 کیلومتری پایتخت سوریه) در استان حلب در مرز سوریه و ترکیه یک نقطه مهم و راهبردی به شمار می آید که از طریق آن برای داعشی ها در سوریه اسلحه، مهمات، مواد غذایی و جنگجو ارسال می شود.

این شهر از سال 2014 در اشغال گروه تروریستی- تکفیری داعش است و طبق اعلام ناظر حقوق بشر سوریه، هزاران شهروند شهرمنبج در آغاز تشدید حمله های هوایی، از این شهر خارج شده اند.

کد خبر 342548

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha