همشهری آنلاین: ۴۰ تروریست در کمین ارتش سوریه در حومه جنوبی شهرک «کنسبا» و ۵۲ تروریست در درگیری تروریست های جیش الفتح با نیروهای مقاومت از پای درآمدند.

عملیات تکاوران دریایی سوریه در لاذقیه | دست‌کم ۱۰۰ تروریست کشته شدند

به گزارش خبرگزاری فارس، در 48 ساعت گذشته ارتش سوریه با کمک تکاوران دریایی عملیات جدیدی را در حومه جنوبی شهرک کنسبا در شمال لاذقیه آغاز کرده است.

در سایه تحولات جنوب حلب که جیش الفتح حملات شدیدی به مواضع ارتش سوریه کرد و موفق شد پس از شش روز عملیات، به حلقه محاصره حلب نفوذ کند، ارتش سوریه در جبهه لاذقیه موفق شد شهرکهای «شلف و طوبال» را از جیش الفتح پس بگیرد.

منابع میدانی به گروه بین‌الملل فارس خبر دادند که بيش از 40 تن از تروریستها در این درگیریها کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند.‌

نیمه شب گذشته نیز نیروهای سوری در حومه جنوبی شهرک کنسبا موفق شدند گروهی از تروریستهای جیش الفتح را محاصره کنند.

این تروریستها در حال ارسال تجهیزات به مناطق جنوبی از جمله شلف و طوبال بودند که در کمین ارتش سوریه گرفتار شدند.

نیروهای سوری پس از دو ساعت درگیری سنگین توانستند بیش از 52 تروریست را از پای درآورند. در لیست کشته شدگان اسامی تروریست‌هایی از کشورهای مختلف دیده می‌شود.

بنا بر این گزارش، نیروهای سوری در حال تثبیت مواضع در مناطق آزاد شده هستند.

  • کشته شدن 47 تروریست در جنوب حلب

از سو ي ديگر بر اساس گزارش ايرنا، گروههای تروریستی جنوب حلب اعلام کردند که در 24 ساعت گذشته در درگیری های این منطقه 47 نفر از آنها از جمله پنج سرکرده های نظامی و میدانی این گروهها کشته شده اند.

به نوشته پایگاه خبری العهد، ائتلاف تروریستی در شهر حلب با انتشار اسامی عناصر خود، به کشته شدن 47 نفر از آنها از جمله پنج نفر از سرکرده های آنها اعتراف کردند.

با وجود ادعای گروه های تروریستی مبنی بر شکستن محاصره محله های شرقی حلب، درگیری های سنگینی درگیری های شدیدی در جبهه های جنوبی این شهر علیه ترورست ها در جریان است.

هرچند که ائتلاف شکل گرفته از بیش از 25 گروه تروریستی در روزهای گذشته توانستند به مناطق امن در جنوب حلب نفوذ کنند و شنبه شب روزنه ای را به سوی محله های شرقی این شهر باز کنند ولی درگیری های شدید این امکان را به تروریست ها نداده است که از این مناطق استفاده کنند.

مناطق اشغال شده توسط تروریست ها هم اکنون زیر آتش پرحجم بمب افکن های سوری و روسی و همچنین توپخانه سوریه و نیروهای مقاومت قرار دارد و امکان تغییر معادله همچنان وجود دارد.

هم اکنون نیروهای سوریه بخش های راهبردی در جنوب شهر حلب از جمله در جنوب و شرق راموسه، کارخانه سیمان در شهر این منطقه، العامریه در شمال غرب الراموسه و راه های ارتباطی اصلی را تحت کنترل خود دارد و درگیری های سنگین در این مناطق در جریان است.

همچنین منابع نظامی سوریه از ورود نیروهای جدید برای پشتیبانی از نیروهای سوری به جنوب حلب خبر دادند.

بیش از25 گروه تروریستی در عملیاتی با نام حماسه بزرگ حلب تمام توان نیرویی و تجهیزاتی خود را برای شکستن محاصره محله های شرقی حلب بکار بسته اند.

مرکز موسوم به ناظر حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان این کشور اعلام کرد که 79 نفر از گروه تروریستی داعش و گروههای وابسته به آن کشته شده اند.

کد خبر 342433

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha