یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹
۰ نفر

پس از چندین روز حمله گروه‌های تروریستی و نفوذ محدود ائتلاف موسوم به جیش الفتح به حلقه محاصره شهر حلب نیروهای مقاومت ازجمله نیروهای ویژه حزب‌الله به غرب این شهر اعزام شده‌اند تا بار دیگر محاصره این شهر برای شکست تروریست‌ها شکل بگیرد.

سوریه

اعزام نيروهاي جديد پس از آن صورت گرفت كه ائتلاف تروريستي جيش‌الفتح، متشكل از جبهه فتح‌الشام(جبهه النصره سابق وابسته به القاعده) و 21گروه بزرگ و كوچك ديگر توانست محاصره شهر حلب را در بخش جنوبي اين شهر به‌صورت محدود بشكند. گروه‌هاي تروريستي كه هيچ راهي پيش روي خود نداشتند با عمليات‌هاي انتحاري تلاش كرده‌اند تا راه نفوذي از محور الراموسه در جنوب غربي حلب پيدا كنند.

به‌دنبال اين مسئله درگيري‌ها در اين منطقه به‌شدت افزايش پيدا كرده است. اكنون نيروهاي ويژه حزب‌الله از گردان رضوان و همچنين 2هزار نيروي جنبش النجبا عراق به حلب اعزام شده‌اند تا عمليات بازپس‌گيري برخي از مناطق اشغال شده در «الراموسه» واقع در جنوب غرب شهر حلب شكل بگيرد.

نيروهاي ارتش سوريه با همراهي گروه‌هاي مقاومت از 17جولاي(27تير) حلب را تحت محاصره كامل قرار داده‌اند تا اين شهر راهبردي را از نيروهاي تروريستي پاكسازي كنند. نيروهاي دولتي سوريه اعلام كرده‌اند كه با وجود نفوذ به حلقه محاصره، درگيري‌ها به‌شدت ادامه دارد و نيروهاي تروريستي زير آتش گسترده ارتش سوريه قرار گرفته‌اند. براساس گزارش‌هاي منتشر شده نيروهاي جيش‌الفتح به همين‌خاطر امكان تردد ندارند و با وجود نفوذ به حلقه محاصره نتوانسته‌اند هيچ مسير امني را براي خود فراهم كنند.

نيروهاي مقاومت در بخش‌هاي مهمي از جنوب شهر حلب ازجمله جنوب و شرق الراموسه، كارخانه سيمان در شرق الراموسه، العامرية در شمال غرب الراموسه و منطقه «606» تسلط كامل دارند و تمام راه ارتباطي تروريست‌ها تا مركز شهر حلب را رصد مي‌كنند. همزمان با اين مسئله نيروهاي مقاومت در تلاش هستند تا حلقه محاصره را بار ديگر كامل كنند. برخي منابع سوري مي‌گويند تلاش شديد جيش الفتح براي باز كردن معبر نظامي در جنوب حلب براي خارج كردن افسران تركيه‌اي و غربي بوده است كه در شرق حلب محاصره شده بودند.

از روز جمعه درگيري‌ها در پايگاه الراموسه ادامه داشته است. صبح روز گذشته نيروهاي مقاومت توانستند بخش‌هاي غربي «الراموسه» را كه توسط تروريست‌ها اشغال شده بود را پس بگيرند و اقدام به پاكسازي 2دانشكده توپخانه ونظامي كنند. به گفته كارشناسان نظامي مسئله نفوذ به محاصره از سوي گروه‌هاي تروريستي آنطور كه تبليغات روي آن صورت گرفته مسئله‌ مهمي نيست و مورد حياتي اين است كه طي روزهاي آينده كدام طرف مي‌تواند مواضع خود را در اين مناطق مستحكم كند. حلب طي چند هفته گذشته در محاصره نيروهاي دولتي بوده و نبردهاي شديدي در اطراف آن در جريان بوده است. پاكسازي حلب نقش راهبردي در شكست گروه‌هاي تروريستي در سوريه دارد.

  • عمليات نجات افسر آمريكايي در سوريه توسط نيروهاي تركيه

روزنامه حريت تركيه گزارش داده كه نيروهاي نظامي تركيه يك مأمور اطلاعاتي آمريكا را از مناطق مرزي سوريه نجات داده‌اند. براساس گزارش منتشر شده اين نظامي آمريكا در داخل سوريه طي عملياتي سري زخمي شده و با ارسال موقعيت خود درخواست نجات كرده بود. مقام‌هاي آمريكايي هنوز جزئياتي از ماموريت سري اين مأمور زن در داخل سوريه اعلام نكرده‌اند.

کد خبر 342458

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha