همشهری‌انلاین: گروهی از نمایندگان اپوزیسیون پارلمان کره جنوبی با رد تقاضای رئیس جمهور این کشور، برای مذاکرات درباره استقرار سیستم ضد موشکی آمریکا و ترمیم روابط، به چین سفر کردند.

 پارک گئون های، رئیس‌جمهور کره جنوبی از نمایندگان پارلمان خواسته بود که این سفر را انجام ندهند "زیرا می‌تواند باعث گسترش مخالفت چین درباره سیستم ضد موشکی آمریکایی تاد و تعمیق اختلافات در سئول درباره این مساله شود."

تصمیم سئول مبنی بر استقرار سسیستم ضد موشکی تاد در کره جنوبی برای مقابله با هر گونه تهدید از سوی کره شمالی، با مخالفت شدید چین مواجه شده است. پکن براین باور است که این اقدام مغایر با امنیت چین و ثبات منطقه است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه،کیم یانگ هو، یکی از شش نماینده پارلمان که به پکن رفته گفت، تنها انگیزه او آرام کردن وضعیت موجود است اما با این حال رئیس‌جمهور کره جنوبی اصرار دارد که این سفر غیرسازنده بوده و این اقدام غیر مسئولانه است.

ساکنان محل آتی استقرار سیستم ضد موشکی تاد نیز از این مساله ناراضی هستند. آنها می‌گویند فرکانس‌های قوی این سیستم‌ می‌تواند خطرهايی براي سلامت افراد و محیط زیست داشته باشد.

کد خبر 342518

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha