همشهری آنلاین: آموزش معلمان در زمینه چگونگی ارائه حمایت‌های روانی- اجتماعی به کودکان و خانواده‌هایشان پیش از وقوع حادثه، می‌تواند خطرات ناشی از حوادث را کاهش دهد.

کریستین سالازار فولکمن، نماینده یونیسف در ایران، در سمیناری به مناسبت روز جهانی کاهش بلایای ناشی از حوادث برگزار کرده بود از اهمیت آموزش معلمان سخن گفت.

او گفت: «در صورت برقراری امنیت و دسترسی افراد به اطلاعات و مهارت‌های پایه برای کمک به خود در زمان حادثه، بیشتر افراد آسیب‌دیده از حوادث می‌توانند به حالت طبیعی برگردند.»

او افزود: «ایران ظرفیت بالایی در زمینه رسیدگی به نیازهای جسمی جمعیت آسیبب‌دیده از حوادث دارد. اما در مورد رسیدگی به نیازهای عاطفی مردم و کودکان آسیب دیده از حوادث باید کار بیشتری انجام شود.»

نماینده یونیسف در ایران سه فعالیت عمده این سازمان را در راستای کاهش آسیب ناشی از حوادث موثر دانست: «تهیه و تدوین اصول حمایت از کودک برای مددکاران اجتماعی در شرایط بحران، ارائه طرح مدارس پیش ساخته برای شرایط بحران که به دلیل سرعت آماده شدن تاثیر بسزایی در بازگرداندن سریع کودکان به شرایط عادی مدارس و کمک به کاهش آسیبهای عاطفی دارد و برگزاری آموزش‌های منظم توسط یونیسف ایران برای 180 مشاور وزارت آموزش و پرورش در مورد اصول حمایت روانی اجتماعی قبل و بعد از بحران.»

به گزارش روابط عمومی یونیسف، فعالیت‌های این نهاد بین‌المللی در ایران در زمینه آمادگی برای حادثه در راستای اصول کاری استراتژی بین‌المللی سازمان ملل برای کاهش بلایاست که هدف آن کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث درسراسر دنیا است. برنامه ویژه سال 1385-1386 این سازمان و سازمان یونسکو بر "کاهش بلایا ناشی از حوادث در مدارس" متمرکز است.

در نشریه امسال استراتژی بین المللی سازمان ملل برای کاهش بلایا ضمن اینکه از ایران به عنوان کشوری نسبتا پیشرفته در زمینه مقابله با حوادث نام برده شده است، به برگزاری هشتمین مانور کشوری مقابله با زلزله و طرح افزایش ایمنی در مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان(130000) و پوشش 14 میلیون دانش آموز ایرانی نیز اشاره شده است.

کد خبر 34201

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز