همشهری آنلاین: جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: کسی که با گفتار خود باعث تضعیف و تفرقه در بین نیروهای مسلح شود، یقیناً در زمین دشمن بازی می کند.

 عبدالرحیم موسوی

به گزارش ایرنا، این مطلب را امیر سرتیپ سید عبدالرحیم موسوی در حاشیه نخستین همایش جنگ ترکیبی، مفاهیم، رویکردها و الزامات که صبح امروز(دوشنبه) با حضور فرماندهان و مسئولان عالی رتبه نظامی، صاحب نظران حوزه دفاعی و دانشجویان فرماندهی و ستاد در دانشگاه دافوس آجا برگزار شد، در پاسخ به اظهارات نسنجیده برخی افراد در رابطه با نیرهای مسلح در جمع خبرنگاران عنوان کرد.

در این همایش یکروزه حاضران و شرکت کنندگان به بررسی زمینه های شکل گیری جنگ ترکیبی در منطقه غرب آسیا، نقش فرماندهی و کنترل در مقابله با جنگ ترکیبی ، اصول و مبانی جنگ های ترکیبی، فناوری های نرم ، مولفه برتر در جنگ ترکیبی و نقش عملیات روانی در جنگ های ترکیبی پرداختند.

همچنین آماد و پشتیبانی در جنگ های ترکیبی ، الزامات و قابلیت های نیروی انسانی در جنگ ترکیبی، تدوین راهبردهای خرد و کلان جنگ احتمالی آینده با تاکید بر اجرای جنگ ترکیبی (هیبریدی) ، مفاهیم عملیات مشترک درمقابله با جنگ های ترکیبی و عوامل موثر و موجود در غرب آسیا در بروز جنگ ترکیبی از سوی شرکت کنندگان به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

در ادامه این همایش یکروزه شرکت کنندگان به بحث و تبادل نظر در خصوص جنگ هیبریدی از دیدگاه نظریه ی پیچیدگی و آشوب، چیستی جنگ ترکیبی ، اشتباهی، تکراری در مباحث نظامی ، چیستی، چرایی و سیر تحولات تاریخی جنگ ترکیبی و ماهیت صحنه جنگ ترکیبی و آینده احتمالی علیه جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 پرداختند.

در این همایش امیر سرتیپ سید عبدالرحیم موسوی جانشین ستاد کل نیروهای مسلح ، امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیر زاده معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش و شماری از صاحب نظران حوزه دفاعی حضور داشتند.

در حاشیه این همایش از کتاب های روش مقابله با گروه های مسلح غیر دولتی (تارشگری- تکویری) ، جنگ ترکیبی ، جنگ های ترکیبی( مروری بر ادبیات) و جنگ هیبریدی روسیه (تجربه اوکراین برای کشورهای حوزه بالتیک) رونمایی و از خانواده شهیدان سرهنگ دوم مرتضی زرهرن، سرهنگ مجتبی ذوالفقارنسب، سروان حسین همتی، سروان صادق شیبک، ستوان یکم محسن قوطاسلو، ستوان یکم مجتبی یداللهی منفرد، پاسدار هادی جعفری و پاسدار علی اصغر شیردل تقدیر شد.

کد خبر 341821

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha